IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Amazon започва фронтална атака срещу Google

Онлайн търговецът ще пусне своя система за публикуване на реклами, подобна на AdWords

16:16 | 25.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	&nbsp;Плановете предвиждат по-лесен достъп на маркетолозите до близо 250 млн. активни потребители на Amazon. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

 Плановете предвиждат по-лесен достъп на маркетолозите до близо 250 млн. активни потребители на Amazon. Снимка: Ройтерс

Според информираните източници предложението на Amazon прилича на рекламната система AdWords на Google. Системата използва ключови думи, за да пласира целенасочени реклами до обяви за търсене на Google на повече от 2 млн. сайта. AdWords е в основата на рекламната дейност на Google с обем от близо 50 млрд. долара на година, а според Google Amazon е един от най-големите му купувачи на свързани с текстове реклами.

Програмите за „ключова дума" съчетават термин за търсене, като например "Обувки за тичане“, с реклами, в случая за определен вид търговци на обувки, които след това се пренасочват към сайтове, предоставящи резултатите от търсенето.

В момента Amazon показва няколко вида реклами на своите страници, включително текстови реклами въз основа на ключови думи от Google, както и продуктови реклами, които препоръчва самата Amazon. Според оценките на Emarketer онлайн търговецът очаква да генерира почти 1 млрд. долара приходи от реклама през тази година, спрямо повече от 700 млн. долара през миналата година.

За да измести обявите на Google от своите страници, Amazon е изградила инструмент, с който рекламните агенции ще бъдат в състояние да купуват реклама на едро за хиляди рекламодатели, казва още източникът. С такава система Amazon ще може значително да насърчи бизнеса си с поставянето на реклами в интернет страниците на трети страни. Google предлага на рекламодателите си подобна възможност с използването на AdWords.

Днес Amazon има партньорска програма, която предлага включването на реклама от Amazon и на други сайтове, като компанията след това плаща малка комисиона, ако потребителите на тези сайтове купят продукт, продаван от Amazon.

Но за да може да се конкурира истински с Google, Amazon следва да преодолее други големи препятствия. На въведената през 2000 г. AdWords повече от един милион рекламодатели се конкурират за рекламно пространство на платформата, което от своя страна покачва цените - и по този начин привлича други издатели също да използват системата. Google е платил през 2013 г. повече от 9 милиарда долара на други уеб сайтове.

За Amazon по-голямото количество реклама носи перспективата за по-високи приходи от продажби и по-високи маржове на печалба. Но Amazon е преди всичко търговец, който купува стоките си от доставчици и ги препродава на клиентите си с малка комисиона. Групата работи с изключително тънки маржове и често е на загуба, докато инвестира в своето разширяване.

За сметка на това рекламният бизнес на Google е на добра печалба. Само за първите шест месеца на годината той успява да отчете по-висока оперативна печалба, отколкото Amazon от основаването си преди двадесет години, показват данни на S&P Capital IQ.

Amazon има и други причини, за да иска да отстрани от страниците си рекламите с ключови думи на Google. Концернът не може да контролира цените на тези реклами – това го прави само Google. Освен това Amazon не желае Google да събира данни за неговите собствени клиенти на базата на търсенето им или на това на какви реклами те кликват.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:36 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още