fallback

Необичайно топлото за сезона време натежа над резултатите на H&M

Компанията обяви, че търсенето в Европа и Северна Америка е било по-слабо от обичайното

14:12 | 15.12.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Hennes & Mauritz (H&M) отчете приходи, които не оправдаха очакванията на анализаторите, като обвини за това необичайно топлото за сезона време, което е повлияло негативно на търсенето в Северна Америка и Европа, пише Bloomberg.

Продажбите през ноември са нараснали с 4% в местни валути, като това е едва вторият път тази година, в който месечният им ръст е под 10%.

H&M посочва, че слабото ѝ представяне се дължи преди всичко на непредсказуемото време, включително и в Германия, където тя генерира около една пета от своите продажби. Новините са пълна противоположност на тези, които най-големият конкурент на компанията – Inditex, обяви миналата седмица. Фирмата се похвали с най-бързия ръст на продажбите си от три години насам.

Необичайните метеорологични условия за сезона и относително негъвкавия бизнес модел на H&M “вероятно ще увеличат натиска върху маржа на печалбата за четвъртото тримесечие“, твърди анализаторът на Exane BNP Paribas Саймън Боулър. Брутният марж през третото тримесечие спадна до 55,9%, най-ниското си ниво от 2004 г. насам.

Приходите на компанията достигнаха 48,7 млрд. крони (5,8 млрд. долара) през четвъртото тримесечие, като се изключи данъка върху продажбите, заяви базираната в Стокхолм компания. Средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 49,5 млрд. крони.

Температурите в Германия бяха по-високи от обичайното за ноември, а в Берлин бяха близки до средните за септември през първите три седмици на месеца според Accuweather.com. Времето беше по-топло и в американски градове като Ню Йорк, което повлия на сезонните покупки.

Спадът в продажбите може да се обясни отчасти и с терористичните нападения в Париж миналия месец, които доведоха до временно затваряне на магазини в Брюксел, твърди Ричард Чембърлейн, анализатор на RBC Capital Markets.

Същевременно H&M се сблъсква с все по-голяма конкуренция от търговци на дребно като Primark във Великобритания, които продават на по-ниски цени.

Компанията ще обяви своите годишни резултати на 28 януари 2016 г.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:52 | 13.09.22 г.
fallback