Hennes & Mauritz (H&M) отчете приходи, които не оправдаха очакванията на анализаторите, като обвини за това необичайно топлото за сезона време, което е повлияло негативно на търсенето в Северна Америка и Европа, пише Bloomberg.
Продажбите през ноември са нараснали с 4% в местни валути, като това е едва вторият път тази година, в който месечният им ръст е под 10%.
H&M посочва, че слабото ѝ представяне се дължи преди всичко на непредсказуемото време, включително и в Германия, където тя генерира около една пета от своите продажби. Новините са пълна противоположност на тези, които най-големият конкурент на компанията – Inditex, обяви миналата седмица. Фирмата се похвали с най-бързия ръст на продажбите си от три години насам.
Необичайните метеорологични условия за сезона и относително негъвкавия бизнес модел на H&M “вероятно ще увеличат натиска върху маржа на печалбата за четвъртото тримесечие“, твърди анализаторът на Exane BNP Paribas Саймън Боулър. Брутният марж през третото тримесечие спадна до 55,9%, най-ниското си ниво от 2004 г. насам.
Приходите на компанията достигнаха 48,7 млрд. крони (5,8 млрд. долара) през четвъртото тримесечие, като се изключи данъка върху продажбите, заяви базираната в Стокхолм компания. Средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 49,5 млрд. крони.
Температурите в Германия бяха по-високи от обичайното за ноември, а в Берлин бяха близки до средните за септември през първите три седмици на месеца според Accuweather.com. Времето беше по-топло и в американски градове като Ню Йорк, което повлия на сезонните покупки.
Спадът в продажбите може да се обясни отчасти и с терористичните нападения в Париж миналия месец, които доведоха до временно затваряне на магазини в Брюксел, твърди Ричард Чембърлейн, анализатор на RBC Capital Markets.
Същевременно H&M се сблъсква с все по-голяма конкуренция от търговци на дребно като Primark във Великобритания, които продават на по-ниски цени.
Компанията ще обяви своите годишни резултати на 28 януари 2016 г.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 9 години Добре бе, на никой ли не му минава през акъла, че ако миналото тримесечие съм продал за 100 лева а това - за 110 - ръста е 10%Ако за миналото съм продал за 10 000 лева, а за това - 10 100 - ръста е 1%Дет се вика, като растеш 5 год. двуцифрено, в един момент вече си запълнил потенциала на пазара и нема повече. Щом растат, пак е добре, при тази агресивна експанзия и ръст вече няколко години отговор Сигнализирай за неуместен коментар