fallback

Macy's се бори с все по-големи проблеми

Продажбите на компанията бележат спад вече пето поредно тримесечие

18:20 | 11.05.16 г.

Американската верига магазини за търговия на дребно Macy’s отчете продажбите за първото си фискално тримесечие, а те се оказаха със 7% под тези, генерирани година по-рано. Резултатът не успя да оправдае и очакванията на анализаторите. Освен това компанията сви прогнозата си за продажбите и печалбата си за годината, пише CNN.

Продажбите в магазините на Macy’s, отворени най-малко от година – ключов показател за финансовото състояние на търговците на дребно, бележат спад пет вече поредни тримесечия.

В резултат от тези новини, цената на акциите на Macy’s спадна с 9%, заличавайки растежа, на който се радваше от началото на годината досега.

Компанията отчете печалба от 40 цента на акция, в сравнение с 56 цента на акция през същия период година по-рано. Приходите за тримесечието достигнаха 5,77 млрд. долара, докато анализаторите очакваха 6,23 млрд. долара, допълва CNBC.

Wall Street смяташе, че печалбата на Macy’s за периода ще е 36 цента при приходи от 5,93 млрд. долара според консенсусната прогноза на Thomson Reuters.

Търговецът на дребно сви прогнозата си за печалбата за фискалната 2016 г. в диапазона 3,15 - 3,40 долара на акция от 3,80 - 3,90 долара на акция.

Главният изпълнителен директор на Macy’s Тери Лундгрен заяви, че международните купувачи не харчат толкова много в ключовите магазини на Macy’s и в луксозната ѝ верига Bloomingdale в Ню Йорк и други големи туристически места в САЩ.

Освен това Macy’s трябва да се отърве от имиджа си на компания, която продава остарели продукти. Компанията призна, че е необходимо да убеди клиентите, че продава по-нови и по-екслузивни продукти. Тя си партнира с Елтън Джон и Лейди Гага по нови серии дрехи и аксесоари, наречени Love Bravery. 

Подобно на други традиционни търговци на дребно Macy’s се сблъсква с големи предизвикателства. Компании за бърза мода като H&M и Zara изяждат част от продажбите ѝ на дрехи. Macy’s се опитва да отговори на това със собствени магазини, наречени Backstage, в които се продават по-евтини стоки.

Освен това компанията се фокусира повече върху козметиката и бижутата. Не на последно място Macy’s трябва да се бори с Amazon, която става все по-доминираща на целия ритейл пейзаж.

Macy’s обяви още, че планира да инвестира повече в онлайн поддръжка и ще увеличи функционалността на дигиталните и мобилни възможности за пазаруване, които предлага. Това се случва на фона на продължаващите закривания на част от зле представящи се физически магазини.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:11 | 13.09.22 г.
fallback