fallback

Hugo Boss не очаква връщане към растежа до 2018 г.

Компанията работи по план, включващ намаляване на брандовете и забавяне на експанзията

16:04 | 16.11.16 г.

Hugo Boss обяви, че няма да се върне към растежа до 2018 г., въпреки че главният изпълнителен директор Марк Лангер задейства план за съживяване на германската модна къща. Планът включва премахването на част от брандовете, забавяне отварянето на нови магазини и насочване към повече онлайн продажби, пише Bloomberg.

Компанията заяви, че 2017 г. ще бъде преходна година, докато реорганизира подразделението си за търговия на едро, което продава стоки на американските магазини.

Акциите на Hugo Boss понижиха стойността си с 6,2% във Франкфурт, след като инвеститорите останаха разочаровани, че компанията не обяви нови съкращения на разходите отвъд 65-те млн. евро (61 млн. долара), предвидени за тази година.

По думите на Джон Гай, анализатор в MainFirst Bank, консенсусната прогноза за 490 млн. евро оперативна печалба за следващата година вероятно ще бъде понижена.

Лангер трябва да тласне нагоре Hugo Boss, чиито акции загубиха близо една трета от стойността си през последната година. Той прие стратегия, подобна на тази на Burberry Group и Marks & Spencer, които се отказаха от експанзията си и от по-малките си марки на фона на слабото потребление в Европа.

Планът на Лангер включва производството на по-достъпни дрехи, което означава отдалечаване от пазара за луксозни стоки, който в момента се бори с отслабващото търсене.

Компанията ще произвежда дрехи само под марките Hugo и Boss, ограничавайки фокуса си към ежедневното и бизнес облеклото. Марките Boss Orange и Boss Green ще станат част от бранда Boss, а началните цени на стоките под марката Hugo ще са с 30% по-ниски от тези на Boss.

Цените ще бъдат коригирани по целия свят, за да се затворят пропуските, породени от колебанията на валутните курсове. Цените в Азия ще се понижат с около 15%, докато тези в Европа ще скочат леко. Някои китайски потребители купуват продукти на Hugo Boss само от Европа, защото в Китай цените им са много по-високи, посочват от компанията.

Приходите от търговия на едро в САЩ ще се свият с поне 10% през следващата година, очаква още компанията.

Същевременно дамското облекло ще бъде с по-малък приоритет. Boss няма да покаже нова линия женски дрехи по време на модните ревюта в Ню Йорк през следващата година. Освен това компанията ще насочи повече вниманието си към ежедневното облекло и обувките, в крак с тенденцията да се съчетават маратонки и други елементи от ежедневното облекло с по-официални такива.

Hugo Boss потвърди обаче годишната си прогноза. На 5 август от компанията заявиха, че очакват оперативната печалба да се свие с от 17 до 23%, а приходите от продажбите да спаднат с 3 на сто, като се имат предвид валутните колебания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:22 | 14.09.22 г.
fallback