fallback

Ефектът Covid-19, или как пижамите замениха костюмите

Продажбите на вълна за висок клас костюми се срива, докато домовете се превръщат в новите ни офиси

09:29 | 18.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Италианският дизайнер на луксозни продукти Брунело Кучинели прави мъжки костюми, които се продават за до 7000 евро. Но и той, както повечето хора по света, не е носил костюм от месеци, нито пък е купувал, предава Ройтерс.

„Всички бяхме заключени у дома, така че това е първoто сако, което слагам от март насам“, споделя Кучинели пред информационната агенция в Милано, докато представя най-новата си колекция през септември.

Повечето т. нар. „бели якички“ работят от вкъщи и преоткриват любовта към удобното домашно облекло – тенденция, която според някои експерти ще надживее пандемията. А сватбите и партитата, които се случват, са съвсем малко.

Огромната промяна в поведението има дълбоки последици за цялата верига на доставки на костюми и официално облекло. В Австралия, най-големият производител на мериносова вълна в света, цените се сриват, достигайки дъна, невиждани от десетилетие. Много овцевъди са в тежко положение и съхраняват вълната с надежда за възстановяване.

В Северна Италия местата, които купуват вълна от фермерите и тъкат плат за костюми от висок клас, се сблъскват със силен спад на поръчките от тъговците на дребно.

В Съединените щати и Европа няколко вериги за продажба на дребно, специализирани в бизнес облекло, като Men’s Wearhouse, Brooks Brothers и TM Lewin, затвориха магазините си или подадоха молби за несъстоятелност през последните няколко месеца, а други ще ги последват.

Играчи на всички нива споделят пред Ройтерс, че са били принудени да се адаптират, за да оцелеят – от фермерите, които се насочват към други форми на земеделие, до онези, които тъкат платовете за нови костюми, които не се захабяват лесно и са по-устойчиви на петна.

„Хората искат да им е удобно и не са толкова склонни да носят официален костюм“, твърди Силвио Бото Поала, управляващ директор на Lanificio Botto Giuseppe, фабрика за вълна в италианския текстилен център Biella, чиито клиенти са Armani, Max Mara, Ralph Lauren и Hermes.

“При конферентни разговори в Zoom виждате мъжете да носят тениски, понякога дори вратовръзки, но не и много костюми“, посочва още Поала.

Пазарът на вълна

Цените на фината вълна в Австралия са намалели с повече от 50% в рамките на бурен 18-месечен период, тъй като обичайно добрите покупки на мериносова вълна от италианските предприятия почти са спрели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:06 | 14.09.22 г.
fallback