IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ефектът Covid-19, или как пижамите замениха костюмите

Продажбите на вълна за висок клас костюми се срива, докато домовете се превръщат в новите ни офиси

09:29 | 18.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Jerome Favre/Bloomberg</em></p>

Снимка: Jerome Favre/Bloomberg

В началото на септември референтната цена за меринсовата вълна спадна до 8,58 австралийски долара (6,1 щатски долара) за килограм, показват данни от търгове, спрямо 20,16 австралийски долара в началото на 2019 г. След това цената отчасти се възстанови до малко над 10 австралийски долара.

Андрю Бланч, управляващ директор на New England Wool в Нов Южен Уелс, която снабдява италиански производители на текстил с вълна от ферми, твърди, че много купувачи вече имат излишни запаси.

„Всички имат вълна, от която трябва да се отърват преди да се върнат към пазар тук“, посочва той. „Ако магазините не са отворени, всичко просто се складира. Много от поръчките, за които бяхме закупили вълна, бяха анулирани от клиентите в САЩ и Европа“.

По думите му Китай, както и Италия, които по принцип купуват по-голямата част от австралийския износ на вълна, достигащ 3 млрд. австралийски долара годишно, са единствените купувачи, въпреки че китайците също се сдобиват с по-малко от материала.

Много ферми за мериносови овце съхраняват вълната си в хангари или складови помещения, въпреки че някои продават балите си на слабия пазар, за да останат на повърхността финансово.  

„Не всеки е достатъчно голям, че да задържи вълната си и да изчака цената да се промени“, твърди фермерът Дейв Йънг. Той разполага с около 4500 овце и твърди, че е пренасочил някои операции и сега продава агнешко месо.

Срив в търсенето на бизнес облекло

Насочването към по-ежедневно облекло е процес, който се развива от години. През 2019 г. Goldman Sachs, бастион на строгото професионално облекло, разхлаби правилата за дрескода на служителите си. Да не говорим за хипстърската вълна в Силициевата долина.

Но Covid-19 даде особено силен тласък на тази промяна и подкрепи продажбите на удобни и спортни облекла, за сметка на бизнес дрехите.

През второто тримесечие на тази година, когато по-голямата част на света беше под блокада, Nike беше най-горещият бранд според Lyst – глобална модна търскачка, която анализира поведението на над 9 млн. онлайн купувачи месечно.

Това е първият път, откакто е създаден Lyst Index, в който луксозна марка не заема челната позиция.

Звеното Athleta на Gap, което продава панталони за джогинг и дрехи за тренировки, беше най-добре представящата се модна линия в трите месеца до 1 август. Продажбите скочиха с 6%, в сравнение с 52% спад за Banana Republic.

През септември костюмите се наредиха сред най-намалените стоки и най-слабо продаваните във Франция, Италия и Германия, сочат данни, събрани от StyleSage, която сравнява цени от уебсайтове.

Евтините към средно скъпи марки като Asos, Topman, Guess и Hugo Boss са имали най-големи намаления – до 50%.

Сривът в търсенето на офис облекло стана причина американски търговци на дребно като Jos. A. Bank и J.Crew да подадат молби за несъстоятелност през лятото, а много други търговци на дребно са изправени пред неясно бъдеще.

Консултантската компания Coresight Research прогнозира, че 20 000 до 25 000 американски магазина могат да затворят до края на годината, в сравнение с 9800 за 2019 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още