fallback

Swatch: Приходите ни могат да се върнат към нивата отпреди пандемията

Компанията затвори редица магазини и съкрати много служители през 2020 г.

11:36 | 28.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Swatch Group прогнозира възстановяване от най-ниските си финансови резултати от поне три десетилетия и заяви, че продажбите могат да се върнат до нивата преди пандемията, пише Bloomberg.

Има голям шанс приходите в местни валути да достигнат нивата, наблюдавани през 2019 г., със значително подобрение на маржовете, след като туризмът се възстанови. Продажбите в Китай са се възстановили и се радват на двуцифрен растеж, след като страната беше сред първите, които излязоха от блокадата.

Производителите на часовници бяха сред най-тежко засегнатите производители на луксозни стоки по време на пандемията заради високите фиксирани разходи, свързани с производството. Печалбата при подобни компании е по-нестабилна, защото когато те заработят на пълен капацитет, разходите им стават много по-управляеми.

Сега заводите и работилниците на Swatch постепенно се връщат към пълния си капацитет, което предвещава увеличаване на рентабилността.

Част от популярните марки на компанията, като Longines и Tissot, се сблъскаха с проблеми, докато търсенето се възстановява. Освен това миналата година Swatch преживя кибератака, която спря производството на часовници с марката Omega за 10 дни.

Оперативната печалба за 2020 г. бележи 95% спад до 52 млн. франка (58 млн. долара). Анализатори очакваха 71,6 млн. франка.

През миналата година Swatch съкрати 10% от своите работни места, след като главният изпълнителен директор Ник Хайек се отказа от обичайната си политика да избягва подобни ходове дори в тежки моменти. Повечето премахнати позиции са свързани със затварянето на магазини – компанията закри 384 търговски обекта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:42 | 12.09.22 г.
fallback