fallback

Adidas усети ефекта от китайския бойкот на западни марки

Блокадата във Виетнам също се отразява зле на компанията

22:26 | 05.08.21 г.
Автор - снимка
Създател

Adidas усети влиянието на китайския бойкот на западни марки върху резултатите си за второто тримесечие. Освен това пострада от затварянето на фабриките в основния си доставчик Виетнам заради нарастващия брой на заразените с Covid-19, предава Ройтерс.

Германският производител на спортни стоки все пак повиши прогнозата за годишните си приходи и рентабилността си и заяви, че търсенето в Китай е започнало да се възстановява след призивите за бойкот, отправени през март. Компанията твърди, че се надява скоро да може да възстанови производството си във Виетнам.

След обявяването на отчета цената на акциите на Adidas се сви с 4,1%, след като анализатори отбелязаха, че растежът е по-бавен от този на конкурентите Nike и Puma.

Приходите на Adidas за второто тримесечие са скочили с 52% до 5,077 млрд. евро, а оперативната печалба е достигнала 543 млн. евро, над средната прогноза на анализаторите.

Adidas повиши прогнозата си за 2021 г. и обяви, че очаква приходите ѝ да нараснат с до 20%, а нетната печалба от продължаващи операции да бъде в диапазона 1,4-15, млрд. евро. За сравнение Puma прогнозира, че приходите ѝ ще нараснат с поне 20% през 2021 г.

Новата прогноза на Adidas предполага, че веригата на доставките ще се нормализира до края на септември, както и че компанията ще продължи да се радва на възстановяване в Китай, Хонконг, Макао и Тайван, където приходите от продажби са спаднали с 16 на сто през второто тримесечие.

Западни марки, включително Adidas, се сблъскаха с онлайн атаки в Китай в срадата на март заради техни предходни изявления, в които посочват, че не искат да се снабдяват с памук от Синдзян заради сигналите за нарушения на човешките права на уйгурите. Пекин отрича да е извършил каквито и да било злоупотреби.

Adidas вече се завърна към ръста на онлайн продажбите в Китай през юни, коментира главният изпълнителен директор Каспър Рорстед пред журналисти. Той допълва, че очаква бизнесът на компанията да запише силен растеж за цялата година и приветства желанието на правителството да промотира спорта сред младите.

Компанията се надява да успее да възобнови производството си във Виетнам след планираното вдигане на блокадата на 15 август. Междувременно Adidas работи по пренасочване на производството си към други центрове.

Виетнам обикновено отговаря за около 28% от доставките на Adidas, а заводите там произвеждат предимно обувки за компанията.

Комбинираният ефект от проблемите с веригата на доставките, новите блокади заради Covid-19 в Азия и напрежението с Китай може да възлезе на 500 млн. евро пропуснати продажби през втората половина на годината, разкри главният финансов директор Харм Олмайер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:09 | 12.09.22 г.
fallback