Американският производител на спортни стоки Reebok може да се върне в американски ръце след 15 години с германски собственик. Adidas, който пусна за продажба дъщерното дружество, поето през 2006 г., е включил в крайния списък на кандидат-купувачите пет заинтересовани фирми, включително четирима финансови инвеститори, съобщава агенция Ройтерс, като се позовава на запознати. Handelsblatt вече беше докладвал за петте заинтересовани страни в началото на юни.
Четирима от петимата претенденти са от САЩ: производителят Wolverine, който е известен предимно с туристически и работни обувки, се е обединил с бранд мениджъра Authentic Brands. От сделка се интересуват и фондовете Advent, Cerberus и Sycamore Partners, заявиха запознати пред Ройтерс. Британският финансов инвеститор CVC също е бил помолен да представи окончателна оферта за Reebok до август.
Adidas не е пожелала да коментира информацията, посочените участници в търга също не са коментирали темата.
Adidas може да очаква приходи от около един милиард евро за Reebok, докато марката все още струва почти 700 милиона евро по счетоводна стойност. Отделянето обаче ще струва на Adidas още 200 милиона евро тази година, казва финансовият директор Харм Олмайер.
Втората по големина в света на пазара на спортно облекло компания плати навремето около 3,8 милиарда долара за Reebok. Въпреки превръщането в марка за фитнес, Reebok никога не успя да изпълни надеждите, които ѝ бяха възложени от мениджмънта в Херцогенаурах при придобиването. През изминалата година марката отчете загуба от 32 милиона евро при приходи от 1,4 милиарда евро. Изпълнителният директор Каспер Рорстед реши да сложи край на това в началото на годината и обяви продажбата на Reebok през февруари. Олмайер възнамерява продажбата да приключи до края на годината.
Рорстед започна план за преобръщане на бизнеса през 2016 г., след като пое ръководството на компанията. Това върна Reebok към рентабилността през 2018 г., а тя сключи сделки с известни личности като Ариана Гранде и Карди Би.
Но принудителното затваряне на магазини заради пандемията и провалът в капитализирането на скока на търсенето на спортни дрехи срина приходите през 2020 г. През третото тримесечие приходите на Reebok се свиха със 7 на сто спрямо година по-рано и спрямо 2% спад на продажбите на Adidas.
Adidas твърди, че ще се фокусира върху усилията за подсилване на собствения си бранд на глобалния пазар на спортни стоки.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?