Американският производител на спортни стоки Reebok може да се върне в американски ръце след 15 години с германски собственик. Adidas, който пусна за продажба дъщерното дружество, поето през 2006 г., е включил в крайния списък на кандидат-купувачите пет заинтересовани фирми, включително четирима финансови инвеститори, съобщава агенция Ройтерс, като се позовава на запознати. Handelsblatt вече беше докладвал за петте заинтересовани страни в началото на юни.
Четирима от петимата претенденти са от САЩ: производителят Wolverine, който е известен предимно с туристически и работни обувки, се е обединил с бранд мениджъра Authentic Brands. От сделка се интересуват и фондовете Advent, Cerberus и Sycamore Partners, заявиха запознати пред Ройтерс. Британският финансов инвеститор CVC също е бил помолен да представи окончателна оферта за Reebok до август.
Adidas не е пожелала да коментира информацията, посочените участници в търга също не са коментирали темата.
Adidas може да очаква приходи от около един милиард евро за Reebok, докато марката все още струва почти 700 милиона евро по счетоводна стойност. Отделянето обаче ще струва на Adidas още 200 милиона евро тази година, казва финансовият директор Харм Олмайер.
Втората по големина в света на пазара на спортно облекло компания плати навремето около 3,8 милиарда долара за Reebok. Въпреки превръщането в марка за фитнес, Reebok никога не успя да изпълни надеждите, които ѝ бяха възложени от мениджмънта в Херцогенаурах при придобиването. През изминалата година марката отчете загуба от 32 милиона евро при приходи от 1,4 милиарда евро. Изпълнителният директор Каспер Рорстед реши да сложи край на това в началото на годината и обяви продажбата на Reebok през февруари. Олмайер възнамерява продажбата да приключи до края на годината.
Рорстед започна план за преобръщане на бизнеса през 2016 г., след като пое ръководството на компанията. Това върна Reebok към рентабилността през 2018 г., а тя сключи сделки с известни личности като Ариана Гранде и Карди Би.
Но принудителното затваряне на магазини заради пандемията и провалът в капитализирането на скока на търсенето на спортни дрехи срина приходите през 2020 г. През третото тримесечие приходите на Reebok се свиха със 7 на сто спрямо година по-рано и спрямо 2% спад на продажбите на Adidas.
Adidas твърди, че ще се фокусира върху усилията за подсилване на собствения си бранд на глобалния пазар на спортни стоки.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан