Adidas твърди, че ще се раздели със своя проблемен американски спортен бранд Reebok като част от стратегическото си преструктуриране, пише CNN.
Германският производител на спортни стоки посочи в изявление, че е решил да започне формален процес, който цели продажбата на Reebok, след като е преразгледал бизнеса си – нещо, което обяви в края на миналата година.
„Reebok и Adidas ще могат значително по-добре да реализират потенциала си за растеж независимо една от друга“, коментира главният изпълнителен директор Каспър Рорстед. „В следващите месеци ще работим старателно, за да осигурим успешно бъдеще на марката Reebok и екипа зад нея“, допълни той.
Решението за продажбата на Reebok е взето като част от нова петгодишна стратегия, която Adidas ще представи на 10 март. Фирмата купи американския бранд преди 15 години в опит да разшири обхвата си на вътрешния пазар на Nike. По това време Reebok имаше договори с Националната баскетболна асоциация (NBA) и Националната футболна лига.
Но през последните години марката се представя зле и загуби пазарен дял. Сега носи едва 7% от приходите от продажби на Adidas, спрямо 18% през 2010 г.
Рорстед започна план за преобръщане на бизнеса през 2016 г., след като пое ръководството на компанията. Това върна Reebok към рентабилността през 2018 г., а тя сключи сделки с известни личности като Ариана Гранде и Карди Би.
Но принудителното затваряне на магазини заради пандемията и провалът в капитализирането на скока на търсенето на спортни дрехи срина приходите през 2020 г. През третото тримесечие приходите на Reebok се свиха със 7 на сто спрямо година по-рано и спрямо 2% спад на продажбите на Adidas.
Adidas твърди, че ще се фокусира върху усилията за подсилване на собствения си бранд на глобалния пазар на спортни стоки.
„Дългосрочните възможности за растеж в нашата индустрия са особено привлекателни, най-вече за култови спортни марки“, коментира Рорстед.
Adidas може да отдели Reebok в самостоятелна публична компания или да продаде бранда. Анализатори твърдят, че сред потенциалните купувачи се нареждат VF Corp, компанията майка на Vans, и The North Face, която наскоро придоби марката Supreme за 2,1 млрд. долара.
Authentic Brands Group (ABG) и китайската Anta Sports също могат да са сред кандидатите.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям