Adidas твърди, че ще се раздели със своя проблемен американски спортен бранд Reebok като част от стратегическото си преструктуриране, пише CNN.
Германският производител на спортни стоки посочи в изявление, че е решил да започне формален процес, който цели продажбата на Reebok, след като е преразгледал бизнеса си – нещо, което обяви в края на миналата година.
„Reebok и Adidas ще могат значително по-добре да реализират потенциала си за растеж независимо една от друга“, коментира главният изпълнителен директор Каспър Рорстед. „В следващите месеци ще работим старателно, за да осигурим успешно бъдеще на марката Reebok и екипа зад нея“, допълни той.
Решението за продажбата на Reebok е взето като част от нова петгодишна стратегия, която Adidas ще представи на 10 март. Фирмата купи американския бранд преди 15 години в опит да разшири обхвата си на вътрешния пазар на Nike. По това време Reebok имаше договори с Националната баскетболна асоциация (NBA) и Националната футболна лига.
Но през последните години марката се представя зле и загуби пазарен дял. Сега носи едва 7% от приходите от продажби на Adidas, спрямо 18% през 2010 г.
Рорстед започна план за преобръщане на бизнеса през 2016 г., след като пое ръководството на компанията. Това върна Reebok към рентабилността през 2018 г., а тя сключи сделки с известни личности като Ариана Гранде и Карди Би.
Но принудителното затваряне на магазини заради пандемията и провалът в капитализирането на скока на търсенето на спортни дрехи срина приходите през 2020 г. През третото тримесечие приходите на Reebok се свиха със 7 на сто спрямо година по-рано и спрямо 2% спад на продажбите на Adidas.
Adidas твърди, че ще се фокусира върху усилията за подсилване на собствения си бранд на глобалния пазар на спортни стоки.
„Дългосрочните възможности за растеж в нашата индустрия са особено привлекателни, най-вече за култови спортни марки“, коментира Рорстед.
Adidas може да отдели Reebok в самостоятелна публична компания или да продаде бранда. Анализатори твърдят, че сред потенциалните купувачи се нареждат VF Corp, компанията майка на Vans, и The North Face, която наскоро придоби марката Supreme за 2,1 млрд. долара.
Authentic Brands Group (ABG) и китайската Anta Sports също могат да са сред кандидатите.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони