Германският производител на спортни стоки Adidas обяви, че обмисля стратегически опции, включително потенциална продажба, за Reebok. Това е случва 15 години, след като компанията купи фокусирания върху Съединените щати бранд, предава Ройтерс.
Решението ще бъде обявено на 10 март, когато компанията официално ще представи новата си стратегия, разкри Adidas.
Компанията придоби базираната в Босън Reebok през 2005 г. за 3,8 млрд. долара, но липсата на напредък в преобръщането на бизнеса ѝ доведе до непрестанни призиви от инвеститорите за раздяла с бранда.
Тя може да е привлекателна цел за компания за дялово инвестиране или за друг по-малък търговец, който да я използва както направи Adidas, за да навлезе на американския пазар, твърди Майкъл Фахърти, портфолио мениджър в Seilern Investment Management, който е инвеститор в Adidas и Nike.
Adidas твърди, че стратегическите алтернативи, които обмисля, включват както потенциалната продажба на Reebok, така и марката да остане част от компанията.
По думите на Колин Уонг, портфолио мениджър в Mawer Investment Management (акционер в Nike), част от потенциалните възможности за Adidas включват отделянето на Reebok в отделна публична компания или продажбата на бранда на компания за дялово инвестиране, друг голям търговец на спортни стоки на дребно или играч, работещ с много марки, като VF Corp.
Нетните приходи от продажби на Reebok спаднаха със 7% през третото тримесечие на 2020 г. до 403 млн. евро, след като се сринаха с повече от 44% през предходното тримесечие. През 2019 г. Adidas отписа почти половината от стойността на Reebok спрямо 2018 г. до 842 млн. евро.
Скорошни партньорства с известни личности като Cardi B и подновения фокус върху дамското облекло позиционираха по-добре компанията, твърди Джесика Рамирес, ритейл анализатор в Jane Hali & Associates.
По-рано през ноември Adidas заяви, че очаква спад на общите приходи от продажби за последните три месеца на годината, след като повторното налагане на блокади в Европа вероятно ще попари ефекта от връщането към растежа в Китай и голямото търсене на стоки за бягане и продукти по дизайн на певицата Бионсе.


Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"