Продажбите на Prada са се възстановили рязко през 2021 г., след като повишеното търсене на луксозни чанти и дрехи е подкрепило приходите до нивата преди пандемията, обяви италианската модна група, цитирана от Ройтерс.
Компанията обяви, че продажбите на групата за миналата година са нараснали с 41% при постоянни валути до 3,364 млрд. евро, или с 8% над нивата от 2019 г.
Базираната в Милано Prada, известна с минималистичния си дизайн, беше в процес на насочването си към онлайн търговията, за да възроди продажбите си, когато коронавирусната пандемия удари бизнеса ѝ и принуди търговците на дребно да затворят магазините си по целия свят, включително ги лиши от разходите на туристите.
Но подобно на други луксозни групи, Prada излезе от кризата с пандемията по-силна, благодарение на желанието на потребителите да се поглезят с висок клас покупки. Те не бяха засегнати от същите проблеми с доставките като други продукти, предвид факта, че луксозната индустрия произвежда предимно в Европа.
Prada е първата голяма луксозна група, която обявява резултатите си през 2022 г. Richemont и Burberry трябва да разкрият финансовите си отчети в сряда, а LVMH – следващата седмица.
През ноември Prada си постави средносрочна цел за продажбите от 4,5 млрд. евро, а сумата за 2021 г. беше над консенсусната прогнозата за 3,28 млрд. евро по данни на UBS.
Листната в Хонконг група, която не се очакваше да обяви годишните си резултати преди март, заяви, че ръстът на приходите ѝ от продажби се е ускорил през втората половина на годината благодарение на мрежата ѝ от търговски обекти.
Основната печалба е записала „значително увеличение“ през втората половина на 2021 г. благодарение на по-големия принос на ритейл канала и на политиката да не се предлагат намаления.
“Prada Group има способностите и ресурсите да се открои и да постигне целите си за бъдещ растеж“, коментира главният изпълнителен директор Патрицио Бертели, който през ноември обяви, че ще може да прехвърли управлението на семейната модна къща на сина си Лоренцо след три до четири години.
Въпреки че приходите от продажби на Prada все още са под рекордните 4,6 млрд. евро за 2013 г., а темпът ѝ на растеж изостава спрямо този на лидери в индустрията като Louis Vuitton и Hermes, възстановяването ѝ се ускорява, а анализатори твърдят, че италианският бранд е набрал добра инерция.
Анализатори на UBS изчисляват, че отвъд неприятната изненада през последното тримесечие, компаниите за луксозни стоки ще завършат 2021 г. средно с 30% увеличение на продажбите при постоянни валути.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец