Две от най-големите компании за онлайн търговия с облекло във Великобритания отчетоха забавяне на приходите от продажби – пореден нов знак, че кризата с разходите на домакинствата в страната засяга потребителското доверие, пише Bloomberg.
Asos значително понижи прогнозата за печалбата и приходите си от продажби, а Boohoo Group отчете първия спад на приходите си от продажби във Великобритания в своята история, докато хората купуват по-малко онлайн и връщат повече стоки.
Цената на акциите на Asos потъна с повече от 14%, а акциите на Boohoo понижиха стойността си с около 9% рано тази сутрин в Лондон.
Някога смятани за големите печеливши от блокадите, Asos и Boohoo срещат проблеми, докато тенденциите към обичайното пазаруване се завръщат, а проблемите с веригите на доставките продължават. Търговците на модни стоки на дребно също така са засегнати от все по-голямата конкуренция и нарастващите разходи.
Същевременно купувачите спират да плащат за продукти, които не са от първа необходимост, защото разходите им растат. Китайският гигант Shein, който предлага модни продукти с големи отстъпки, се радва на експоненциален растеж, а собственикът на Zara – Inditex, и Hennes & Mauritz отчитат силно търсене.
Сега Asos очаква приходите ѝ от продажби да нараснат с 4-7% за годината, което е под предходната прогноза от януари за 10-15% растеж. Компанията очаква коригирана печалба преди данъци от 20 млн. паунда (24 млн. долара) до 60 млн. паунда, спрямо по-ранна прогноза за 110 млн. до 140 млн. паунда.
Освен това Asos каза, че нетните ѝ приходи от продажби са засегнати от значително от факта, че потребителите във Великобритания и Европа връщат много от стоките – сигнал, че купувачите започват по-внимателно да подбират покупките си, като се има предвид натиска от ускоряващата се инфлация. През април Asos предупреди, че целта ѝ за годишната печалба е изложена на риск от ускоряващата се инфлация и проблемите, свързани с войната, която Русия води с Украйна.
Отделно от това компанията обяви Антонио Рамос Каламонте за свой главен изпълнителен директор. В момента той е главен търговски директор на Asos. Йорген Линдеман пък беше назначен за председател.
От своя страна, Boohoo отчете 1% спад на британския пазар и 8% свиване на общите приходи от продажби за първото тримесечие, сочи отчетът ѝ. Boohoo посочи, че лошият резултат се дължи на неблагоприятното сравнение с миналата година, когато хората харчеха повече онлайн по време на блокадите. Търговецът на дребно каза, че британските продажби са започнали да се подобряват на месечна база през периода и се очаква допълнителен растеж през останалата част от годината.
Компанията се придържа към по-ранната си понижена прогноза за годината. Тя очаква нисък едноцифрен ръст на приходите. Това ще е най-малкият растеж от първичното ѝ публично предлагане през 2014 г. Освен това Boohoo прогнозира, че рентабилността ѝ ще бъде много по-слаба от историческото ѝ средно ниво.
Цената на акциите на Boohoo е спаднала с 47% от началото на годината, а тази на Asos – с 51%.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента