fallback

Собственикът на Uniqlo повиши годишната си прогноза

Компанията насочва фокуса си към пазари, на които досега не е постигнала значителен мащаб на бизнеса

13:45 | 14.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Собственикът на модната марка Uniqlo – Fast Retailing, повиши годишната си прогноза след успешно трето тримесечие и след като слабата йена подкрепи печалбата на гиганта в родна валута, пише Bloomberg.

Оперативната печалба е достигнала 81,81 млрд. йени (591 млн. долара) за трите месеца до 31 май. Сумата се оказа над средната прогноза на анализаторите за 67 млрд. йени.

Азиатският търговец на дребно повиши прогнозата за годишната си оперативна печалба до 290 млрд. йени, спрямо дадената година по-рано прогноза за 270 млрд. долара. И този показател надмина пазарните очаквания за 274 млрд. йени.

Йената, която се търгува на най-ниското си ниво спрямо долара от 1998 г. насам, подкрепя финансовите резултати, а валутните колебания вероятно ще бъдат включени във финансовите резултати на компании от редица сектори с напредването на сезона на отчетите.

Йената накара Fast Retailing през юни да обяви, че ще направи първото повишение на цените на продуктите си от години. Това е свързано с нарастващите разходи за транспорт и материали, изострени от по-слабата йена, която прави вносните стоки по-скъпи.

Резултатите на Fast Retailing за третото тримесечие бяха подкрепени от силното представяне на Uniqlo в Южна и Югоизточна Азия, Северна Америка и Европа, като се изключи Русия, обяви компанията. Същевременно регионът, обхващащ континенталната част на Китай, Тайван, Хонконг и Макао отчете голям спад на приходите и печалбата заради рестрикциите, свързани с Covid.

Предвид войната в Украйна и възобновяването на огнищата на Covid в Китай, които подсилват несигурността в продажбите на дрехи по света, Fast Retailing се фокусира към пазари, където  бизнес прогнозата ѝ е сравнително стабилна. През април компанията каза, че залага на северноамериканския пазар, където не успя да постигне такъв мащаб на бизнеса като този в Китай и Япония. Сега гигантът иска да достигне 200 магазина на Uniqlo до пет години, спрямо сегашните 57.

Цената на акциите на Fast Retailing се повиши с повече от 7% от началото на годината, докато бенчмаркът Topix Index спадна с 5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:53 | 14.09.22 г.
fallback