Собственикът на Uniqlo – Fast Retailing, записа най-големия си борсов ръст от повече от три седмици. Това се случи, след като компанията отчете 27% скок на тримесечната оперативна печалба на годишна база и запази прогнозата си за фискалната година, въпреки че спря дейността си в Русия и въпреки увеличаването на случаите на Covid-19 в Китай, което предизвика несигурност относно продажбите на дрехи в глобален мащаб, пише Bloomberg.
Цената на акциите на Fast Retailing се повиши с 6,9% по време на търговията в Токио – най-големият ръст от 17 март насам. Стойността на книжата, която достигна рекорд през февруари 2021 г., спадна с повече от 40% оттогава до вчерашния ден.
Оперативната печалба е нараснала до 70 млрд. йени (558 млн. долара) за трите месеца до 28 февруари благодарение на по-високите продажби в Северна Америка, Европа и Югоизточна Азия. Средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 66 млрд. йени. Приходите са се увеличили с 1,5 на сто на годишна база до 592 млрд. йени.
„Силният растеж в Северна Америка и на пазарите в ЕС отразява силното търсене предвид продължаващото отслабване на ограниченията заради Covid-19 и по-силния маркетинг онлайн и във физическите магазини“, коментира анализаторът в Citigroup Ерик Лау в бележка до клиентите.
За настоящата фискална година, която продължава до края на август Fast Retailing прогнозира оперативна печалба от 270 млрд. йени при 2,2 трлн. йени приходи. Компанията повиши прогнозата си за нетната печалба до 190 млрд. йени спрямо по-ранната за 175 млрд. йени. Като причина за това тя изтъква по-слабата йена, която тласка нагоре печалбата, насочвана към вътрешния пазар.
Същевременно Fast Retailing си постави амбициозни цели да навлезе още повече на северноамериканския пазар, където очаква да отчете оперативна печалба за първи път именно тази фискална година. Компанията иска да достигне 300 млрд. йени годишни приходи през 2027 г. с оперативен марж от 20%, разкри главният финансов директор на Fast Retailing Такеши Оказаки.
Подобрението на дейността в САЩ е изненадващо, твърди Майкъл Алън, анализатор в Jefferies & Co.
Откакто отвори първия си магазин в Ню Джърси през 2005 г., Uniqlo се бори да постигне същия успех като този, който има в Япония и Китай. Сега, предвид войната в Украйна и възраждането на Covid в Китай, Fast Retailing насочва фокуса си към пазар, за който прогнозата ѝ е сравнително стабилна. За да го направи, търговецът ще се концентрира върху отварянето на магазини в крайбрежни градове и в големи търговски центрове.
През март конкурентът Hennes & Mauritz (H&M) отчете изненадващо забавяне на ръста на приходите си за месеца, което изпрати цената на акциите му на двугодишно дъно.
Китай, най-големият пазар за Fast Retailing извън Япония, се придържа към политиката си за елиминиране на случаите на Covid-19, налагайки блокади в градове като Шанхай.
Goldman Sachs Group сви прогнозата си за растежа на Китай през 2022 г. с 0,5 процентни пункта заради по-голямата трудност в справянето с омикрон варианта. Китай отговаря за 22% от приходите от продажби на Fast Retailing за миналата година.
Компанията временно прекрати дейност в Русия през март. По този начин тя се присъедини към нарастващия списък с международни бизнеси, които спират работа в страната след инвазията ѝ в съседна Украйна. Fast Retailing има 50 магазина на Uniqlo в Русия – най-големия ѝ брой търговски обекти извън Азия.
Руската война в Украйна започна в момент, в който Fast Retailing се опитва да увеличи присъствието си в Европа и да намали зависимостта си от Япония, чието население намалява.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка