IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Йелоустоун, с подкрепата на McDonald's

Американските национални паркове търсят все по-често финансовата подкрепа на големите частни концерни

21:27 | 19.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
Йелоустоун, с подкрепата на McDonald's

Парковете не биха могли да се финансират само от продажбата на билети и дарения. За текущата финансова година, която започна през октомври 2015 г., компанията с над 22 хил. служители получава малко над 3 млрд. долара от държавния бюджет. Националната служба на парка ще стане на 100 години през следващата седмица и по този повод са включени и значителни добавки. Джарвис се стреми да постави акцент над сумата: “Годишният бюджет е по-малък от този на Остин," казва той пред политиците във Вашингтон. Остин е четвъртият по големина град по население в Тексас.

Според Джарвис всеки цент от тези пари е добре инвестиран. „Ние сме свидетели на рекорден брой посетители – над 300 млн. през последната година“, отчита той. Според данни на NPS парковете са огромен двигател за икономиката. През 2015 г. разходите на посетителите са скочили до 16,9 млрд. долара. Те са насърчили създаването на допълнителни 300 хил. работни места и приходи за над 11 млрд. долара в околните региони, като така са допринесли общо за над 32 млрд. долара от американския икономически продукт.

Въпреки това обаче Вашингтон предпочита да прибегне към алтернативни източници на пари, вместо към парите на данъкоплатците. В крайна сметка САЩ имат дългове за над 19 трлн. долара.

Затова от скрина е изваден един стар план, който чрез „филантропски партньорства" позволява спонсориране от частния сектор. Това не означава непременно, че Йелоустоун или Гранд Каньон - по подобие на спортните стадиони и други обществени съоръжения, ще се преименуват в „Coca-Cola Парк“ или „Национален парк McDonald's”. Това обаче е първата стъпка в тази посока. Имената на дарителите - включително на компаниите, ще могат да украсяват превозните средства или пейките в парковете.

Този вид комерсиализация обаче не се харесва на всеки. „National Park Service е готов да търси агресивно спонсори и да използва своя персонал за набиране на средства", разкритикува организацията Peer, обединение на обществени служители, които са ангажирани с опазването на околната среда.

„Планът представлява безпрецедентно нарушаване на независимостта на предприятията“, казва директорът на Peer Джеф Рух. "С одобрението за позиционирането на продукти еко организацията се поддава на влиянието на частния сектор и се превръща в слуга на корпорациите“, добавя той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от На път виж още

Коментари

Финанси виж още