Нова зарядна станция, която не само зарежда електромобили в рамките на един час, но и може да захранва две превозни средства едновременно, бе представена от германския технологичен концерн Siemens.
Съоръжението е пригодено за използване в обществени и фирмени гаражи като зарядна станция за електромобили навсякъде в градска среда. То може да се използва и за зареждане на електромобилите на компаниите за коли под наем. Подобно на предишния модел зарядна станция на Siemens, новата колонка може да захранва електромобили с трифазен променлив ток с напрежение 32 А, еквивалент на мощност 22 kW, пише в прессъобщение на компанията.
Станцията има два трифазни изхода за зареждане на два електромобила едновременно. Те могат да се оборудват с измервателни уреди, които отчитат подадената към клиента енергия. За безопасно свързване на зарядната станция с енергийната мрежа на изхода й се поставя снабдена с предпазители кутия.
По заявка на клиента Siemens може да снабди зарядната станция с функция за аварийно изключване в случай на спиране на подавания ток. Това дава възможност за премахване по безопасен начин на изключения трифазен щепсел и за подновяване на зареждането по-късно. Зарядната колонка е защитена срещу вандализъм и има Ethernet интерфейс или GSM/GPRS модем, чрез които може да се свърже с контролен център.
От контролния център, благодарение на специализиран софтуер, могат да се правят редовни дистанционни проверки на правилното функциониране на прекъсвача на станцията, управляван с остатъчен ток. Също така е възможно и включването на прекъсвача от дистанция.
Софтуерът предлага на операторите на зарядните станции и решение за оптимизиране на използването на тяхната инфраструктура. Например, ако в даден момент се изисква по-голяма мощност на електричеството, отколкото може да се осигури (когато твърде много коли се опитват да се заредят едновременно от една колонка), зареждането се прекъсва и подновява автоматично по-късно, когато първите включени коли се заредят напълно. Втората възможност е да се раздели наличното електричество по равно между свързаните електромобили.
Температурата при контактите и във вътрешността на колонката е под непрекъснато наблюдение. В случай на опасност от прегряване станцията прекъсва автоматично процеса на зареждане. Тя е оборудвана и с дисплей, чрез който потребителят управлява цялата процедура. Siemens ще лансира новата зарядна станция на европейския пазар през есента на 2011 г.
Компонентите за инфраструктурата, предназначена за зареждане на електромобили, са част от екологичното портфолио на Siemens, което донесе на компанията приходи на стойност 28 млрд. евро за финансовата 2010 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?