fallback

Икономика на съобщенията: ботовете, събеседникът на бъдещето

Разработчиците могат да направят резервирането на услуги много по-лесно и удобно, използвайки чат

16:12 | 11.04.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Какво иска да получи потребителят? Въпрос номер едно, който си задават всички, разработващи приложения в момента. Хората по цял свят имат възможност да избират между 3 млн. мобилни приложения за iOS и Android, намиращи се в онлайн магазините. Но колко точно приложения свалят хората на месечна база?

Отговорът е почти николко, заяви по време на конференцията MobCon Europe Дейвид Лоу, представител на Skyscanner. Skyscanner е търсачка, която открива и сравнява различни полети по целия свят, като предлага същата услуга и за наемането на автомобили, хотели и организирането на почивки. 

По думите му до голяма степен хората свикват да работят само с приложенията, които са вградени в техните мобилни устройства, а цената за привличане на потребител вече не е никак ниска.

Според Лоу 66% от хората не свалят нови приложения, а 50% се отказват от ползването на тези, които са изтеглили, само след едно ползване. 77% пък губят интерес в първите три дни след изтеглянето. Как тогава разработчиците и компаниите могат да привличат нови потребители за своите апликации?

Мобилната революция настъпва с приложенията за изпращане на съобщения, категоричен е Лоу. По думите му вече говорим за цяла икономика на съобщенията, в която ботовете играят ключова роля. Skyscanner е една от компаниите, които смятат, че ботовете могат да направят услугите си  по-привлекателни за потребителите, водейки истински диалог с тях.

Удобството е най-важното, което софтуерните продукти могат да донесат на хората, смята Лоу, а текстът е чудесен начин да се постигне всичко това.

Идеята е, че ботовете могат да работят за обслужването на клиенти в чат програми, като водят диалог с потребителя. Така например Skyscanner дава възможност да напишете: „Искам да резервирам двупосочен билет от София до Будапеща“, а системата обработва заявката, като ви насочва към различни предложения. Ако са необходими някакви уточнения, ботът има задачата да ви зададе всички въпроси, така че да „обслужи“ поръчката.

Защо тази стратегия може да пожъне успех? Чат услугите са топ най-сваляните в онлайн магазините, а ботовете имат задачата да ни продават не само удобство, но и спестено време. На този етап ботовете не могат да предложат достатъчна персонализация и да отговарят на сложни въпроси, но работата по тях продължава, така че в близко бъдеще и това може да бъде осъществимо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:13 | 12.09.22 г.
fallback