fallback

Доживотна гаранция от Opel?

Облекчени начини на плащане, по-дълги гаранции - автомобилните производители се стремят всячески да привлекат вниманието на потребителите към колите си

16:26 | 06.08.10 г.

Доживотната гаранция звучи примамливо, но това, че не е обвързана с време, не значи, че може да се ползва безкрайно. Снимка: Opel

Да успееш да привлечеш вниманието на европейския пазар на автомобили, който е пренаситен с примамливи предложения, оферти, отстъпки и търговски намаления, напоследък не е лесно.

От General Motors, въпреки позитивните отзиви и подобряване на рейтинга на качеството на колите, в това число и на новия им модел Opel Vauxhall Astra, претърпяха спад в продажбите с 5% и загуба на пазарен дял за първата половина на годината в сравнение с 2009.

След този спад обаче от компанията явно доста са се амбицирали да си извоюват отново позициите на пазара и определено привлякоха вниманието на търговци и клиенти. В изявление пред медиите в началото на август стана ясно, че компанията се превръща в първият производител на автомобили, който ще дава „доживотна гаранция“ на колите си.

Макар и необвързана с период, гаранцията за качество все пак се оказа, че няма да е съвсем вечна. Тя ще обхваща пробег до 160 хиляди километра, след което ще спира да важи. Това обясни ръководителят на компанията Ник Райли, цитиран от вестник Wall Street Journal Europe.

"Нашите потребители само ще спечелят от подобряването на репутацията, на облика на нашата компания", отбеляза Райли.

Гаранцията обхваща основни части на автомобилите - двигател, скоростна кутия, електроника и кормилно управление. Изключение са частите, които са постоянно изложени на механично въздействие, като маслени филтри и колани.

В САЩ миналата година от Hyundai спечелиха много клиенти с предложението си за схема на плащане, която позволява на клиентите да върнат колите си, без да дължат наказателни вноски, ако загубят работата си или докажат несъстоятелност, която е настъпила поне година след покупката на возилото.

И докато допреди кризата производителите в бранша масово предлагаха тригодишни гаранции за автомобилите си, който период се счита за нормален за този тип стоки, все повече автомобилостроители започнаха да увеличават гаранционния период на пет години. Този януари южнокорейската компания Kia стана първият представител на бранша, който предлага седемгодишен безплатен сервиз за автомобилите си от датата на тяхното закупуване.

По данни на GM средно шофьорите във Великобритания изминават по близо 20 хиляди километра на година, а 95% от онези, които си купуват чисто нова кола, никога не изминават с автомобила си повече от 160 хиляди километра.

Според анализатори на пазара на автомобили „доживотната гаранция“ на компанията ще позволи на GM да се сдобие с преднина пред останалите производители като Kia, но ще изиграе лоша шега в бъдеще. „Този ход ще направи доставките на използвани модели на Opel оскъдни, но може би именно това са целели“, казва Оливър Кертец, пазарен анализатор във франкфуртската компания HIS Automotive.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:17 | 13.09.22 г.
fallback