IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BMW профуча с мръсна газ покрай Daimler

Август се оказа рекорден месец за продажбите на баварците

19:08 | 07.09.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Автомобилите на BMW не се задържат по салоните особено в Азия. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Автомобилите на BMW не се задържат по салоните особено в Азия. Снимка: Ройтерс

Забавянето на икономиките в много части на света не успя да спре BMW. Производителят на автомобили обяви в петък, че през август е продал толкова много автомобили на клиенти, колкото никога досега за този месец. Продажбите скачат с 9,7% до 121 615 броя, предаде DPA.

По-високи ръстове отчита преди всичко марката Mini. Така мюнхенци ускоряват бизнеса си спрямо юли и се представят по-добре от конкурента си Daimler. Това се отрази и на пазара - на борсата във Франкфурт акциите на BMW поскъпнаха с 2% до 58,39 евро.

Директорът по продажби Иън Робъртсън заяви, че през август продажбите на седанът о 1 серия, на лимузината BMW 3 и джиповете X3 и X1 и 6-та серия са се развили много добре. "Очакваме през следващите месеци положителната тенденция на продажбите да продължи. Така сме на път да постигнем нов рекорд по отношение на доставките“.

През цялата 2011 година BMW е продала 1,67 млн. превозни средства. През първите осем месеца увеличението е с почти осем процента на годишна база до малко над 1,15 милиона броя.

Особено в Азия BMW блестеше през август с увеличение на продажбите от почти 30%, а в Китай ръстът е с 37 на сто. В Америка липсват някои модели, така че там има спад на продажбите от почти три процента. Това трябва да се промени през следващите няколко месеца заради няколко пазарни дебюта. 

В засегнатите от кризата страни в Европа листнатата на DAX компания в края на краищата  може да се похвали с петпроцентно увеличение. Във Франция, Великобритания, Белгия, Австрия и Швейцария продажбите се движат добре, а продажбите в Италия спадат рязко в с една четвърт.

Като цяло премиум доставчиците в момента привличат повече купувачи, отколкото тези на масовите автомобили. През август Daimler е регистрирал с марките си Mercedes-Benz, Smart, AMG и Maybach увеличение от 4,5 процента и е продал над 97 000 автомобила. При базирания в Щутгарт концерн бизнесът се е развивал добре, особено в Америка, но по-лошо в Германия. В Китай групата почти напредва – там има само скромно увеличение от август - по-малко от три процента. BMW и Audi са много по-добре представени в считания за много важен за луксозните производители пазар. Данни за продажбите дъщерното дружество на Volkswagen се очаква да представи в началото на следващата седмица.

Най-големи проблеми продължават да имат фокусираните върху Европа производители, като Opel или френските производители на компактни автомобили. Така например днес стана ясно, че след срив на акциите с две трети за изминалите 12 месеца PSA Peugeot Citroen трябва да напусне индекса CAC 40.

Дори и VW, всъщност разглезена от успехите и с особено широко портфолио със своите дванадесет марки, също усеща кризата. В петък компанията от Волфсбург понижи леко очакванията си за продажбите заради трудните пазарни условия в Западна Европа.

Концернът е предприел "незначителни корекции, но не и до степен, в каквито са спекулациите", заяви говорител на компанията. VW е намалил целта за продажбите за 2012 г. с 300 000 единици до 9,4 милиона броя. Основната причина е по-слабото търсене в Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още