Съединените американски щати си остават рай за автомобилните производители. Въпреки продължаващата висока безработица, глобалната икономическа несигурност и дълговата криза в ключовия търговски партньор Европа, американците си позволяват нова кола.
През август продажбите се увеличават с 20% на годишна база до 1,3 милиона единици, както става ясно от данни на компанията за проучване на пазара Autodata. Статистиката е съставена от данни на самите производители, публикувани във вторник.
Пазарният лидер General Motors отчита ръст от 10%, Ford нараства с 13%, при Chrysler нарастването е в размер на 14 процента. Японският индустриален гигант Toyota постигна дори ръст от 46% - тук забележително е възстановяването след опустошителното земетресение и цунамито през миналата година. Volkswagen пък се радва на ръст от почти 63%. Основната причина е пускането на пазара на щатската версия на модела Passat, която бързо намери фенове сред американците.
Обяснение за растящите продажби в САЩ е донякъде и възрастта на голяма част от автопарка. Тъй като по време на финансовата и икономическата криза американците се въздържаха от нови придобивания, сега те постепенно се сбогуват със старите си съкровища. Освен това дълго сринатия до скоро пазар на имоти отново се съвзема, което кара собствениците на големи парцели да се замислят за нови пикапи, пише Ройтерс.
С повече от 41 000 автомобила от марката Volkswagen през август концернът е продал най-много превозни средства в САЩ от почти 40 години насам.
Продажбите на нови автомобили в САЩ като цяло са „изключително стабилни“, отбеляза вицедиректорът по продажби на Chrysler в САЩ Рейд Бигленд. От друга страна, новите регистрации в Германия са намалели с 5 на сто, както стана ясно от публикувани във вторник данни на базираната във Фленсбург Федерална службата за моторни превозни средства.
Все пак не всички в САЩ имат повод да празнуват. Сред губещите е BMW. Продажбите на баварския концерн при основната им марка падат с 19%. Регионалният директор Людвиг Вилиш обясни срива с проблеми с доставките и предстоящите нови модели.
Само благодарение на бума в продажбите на дъщерната компания Mini в края на краищата спадът е само 6%. За разлика от BMW, конкурентите Mercedes-Benz (със Smart и микробусите Sprinter) и Audi растат с по 13%.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ