Новото ръководство на „болния“ автомобилен производител Opel прави прочистване в компанията. Новият екип на временния главен изпълнителен директор Томас Седран и на новия главен финансов директор Михаел Лошелер поставя на изпитание финансовите изчисления за всички планирани нови модели на Opel.
„В момента гледаме под лупата още веднъж всички модели, които ще излязат на пазара през следващите години, и проверяваме изчисленията за тях“, заявява Лошелер в първото си интервю за вестник пред Handelsblatt. „Ние искаме да гарантираме, че разходната база на новите модели е вярно изчислена. Рентабилността за новите ни продукти е ключов момент за нас".
Така осем седмици след смяната на ръководството на германския филиал на американския гигант General Motors новият борд преглежда съществуващия бизнес план за потенциални слабости. Предшественикът на Седран Карл-Фридрих Щраке обяви, че до 2016 г. компанията ще пусне на пазарите общо 23 нови или ревизирани модела и 13 нови двигателя.
Но сега новото ръководство предпочита отново да прегледа дали предишната основа за изчисление на автомобилите не е твърде оптимистична, тъй като пазарната среда в Европа става все по-трудна. „Не виждаме никакви доказателства, че пазарната среда през 2013 г. ще бъде по-добра - точно обратното", признава Лошелер. "Ето защо ние искаме да направим Opel устойчив на атмосферните влияния в Германия и в Европа“.
Анализаторите обаче остават скептични за ситуацията в Opel. Банковия гигант Morgan Stanley наскоро призова за разделяне на GM с марката със светкавица в емблемата. "GM е изцяло зад Opel", подчерта от друга страна Лошелер.
През първата половина на годината хронично нерентабилният производител вече натрупа загуба за повече от половин милиард долара. В отговор на слабото търсене Opel вече уреди принудителна почивка в производството до края на декември, а в мениджмънта - дори до края на януари.
„Въпреки че автомобилният пазар в Европа не се възстановява, ние ще се справим с предварително обявеното съкратено работно време до края на годината и до януари 2013 г.", каза още главният финансов директор на Opel.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари