IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Opel преглежда рентабилността на новите модели

Новият мениджмънт очаква и през следващата година пазарната ситуация да остане трудна

18:59 | 11.09.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Ще &quot;изгние&quot; ли германският производител. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Ще "изгние" ли германският производител. Снимка: Ройтерс

Новото ръководство на „болния“ автомобилен производител Opel прави прочистване в компанията. Новият екип на временния главен изпълнителен директор Томас Седран и на новия главен финансов директор Михаел Лошелер поставя на изпитание финансовите изчисления за всички планирани нови модели на Opel.

„В момента гледаме под лупата още веднъж всички модели, които ще излязат на пазара през следващите години, и проверяваме изчисленията за тях“, заявява Лошелер в първото си интервю за вестник пред Handelsblatt. „Ние искаме да гарантираме, че разходната база на новите модели е вярно изчислена. Рентабилността за новите ни продукти е ключов момент за нас".

Така осем седмици след смяната на ръководството на германския филиал на американския гигант General Motors новият борд преглежда съществуващия бизнес план за потенциални слабости. Предшественикът на Седран Карл-Фридрих Щраке обяви, че до 2016 г. компанията ще пусне на пазарите общо 23 нови или ревизирани модела и 13 нови двигателя.

Но сега новото ръководство предпочита отново да прегледа дали предишната основа за изчисление на автомобилите не е твърде оптимистична, тъй като пазарната среда в Европа става все по-трудна. „Не виждаме никакви доказателства, че пазарната среда през 2013 г. ще бъде по-добра - точно обратното", признава Лошелер. "Ето защо ние искаме да направим Opel устойчив на атмосферните влияния в Германия и в Европа“.

Анализаторите обаче остават скептични за ситуацията в Opel. Банковия гигант Morgan Stanley наскоро призова за разделяне на GM с марката със светкавица в емблемата. "GM е изцяло зад Opel", подчерта от друга страна Лошелер.

През първата половина на годината хронично нерентабилният производител вече натрупа загуба за повече от половин милиард долара. В отговор на слабото търсене Opel вече уреди принудителна почивка в производството до края на декември, а в мениджмънта - дори до края на януари.

„Въпреки че автомобилният пазар в Европа не се възстановява, ние ще се справим с предварително обявеното съкратено работно време до края на годината и до януари 2013 г.", каза още главният финансов директор на Opel.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още