fallback

Германските автомобилостроители блестят в САЩ

Американският пазар компенсира напълно спада в измъчваната от кризата Европа

10:33 | 04.01.13 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

САЩ остават истински рай за германските производители на автомобили. На огромния автомобилен пазар не се чувстват никакви признаци на нежелание да се купуват нови коли, както се случва в Европа. Точно обратното, BMW, Daimler, Audi и Porsche са продали през изминалата година в САЩ толкова коли, както никога досега: марката VW постигна най-добрия си резултат от почти четири десетилетия насам. А производителите остават оптимисти, пише в свой анализ специализираното издание Auto Motor und Sport.

Със своята основна марка най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen е продал през миналата година близо 440 хиляди автомобили в Съединените щати, което е ръст от над 35%. И през декември търсенето остана високо. По този начин VW удвои своите доставки от 2009 г. насам, както обяви компанията в четвъртък. Растежът се дължи главно на специално разработения за САЩ модел Passat: неговите продажби се увеличават петкратно в сравнение с 2011 г. 

VW е единствената германска марка на масовия пазар, която е представена в САЩ, докато останалите немски автомобилни производители плуват в премиум сегмента - като сестринските марки Audi и Porsche. Спортният автомобилен производител успява да увеличи продажбите си през изминалата година с една пета и е пуснал повече от 35 000 нови автомобили на пътя спрямо 2011 г. Audi е продал близо 140 хиляди автомобила и по този начин отчита подобен ръст. 

В сравнение с преките си конкуренти BMW и Daimler обаче в САЩ Audi изостава значително. Мюнхенци са продали близо 347 600 коли от марките BMW и Mini, което е увеличение от 14%. Daimler се хвали с 305 000 продадени превозни средства, което означава увеличение от 15%. Освен класните големи автомобили на Mercedes сред тях е имало и продажби на малките коли Smart и микробусите Sprinter.

„Искаме и през 2013 г. да се возим на вълната на успеха“, каза главният изпълнителен директор на Daimler за САЩ Стив Кенън. И местният ръководител за BMW Людвиг Вилиш оценява перспективите за 2013 г. положително, както и главният изпълнителен директор на Porsche за Северна Америка Детлев фон Платен. Шефът на Volkswagen за САЩ Джонатан Браунинг обаче не очаква бързите темпове от 2012 г. да се запазят и през тази година. VW обаче и през 2013 г. ще расте по-бързо от конкуренцията, съобщи той.

Производителите на автомобили печелят от това, че икономическият климат в САЩ е по-добър, отколкото този в Европа и купувачите съответно са по-готови да си купят нова кола. В допълнение много превозни средства в САЩ са напълно остарели и трябва да бъдат заменени.

За разлика от това перспективите дори в пощадената в голяма степен от дълговата криза Германия остават мътни. Тук миналата година новите регистрации отчитат лек спад. Доброто представяне на германските автомобилопроизводители в чужбина не трябва да прикрие факта, че на пазара в САЩ те играят по-скоро само второстепенна роля. Пазарният лидер General Motors е продал в страната около 2,6 милиона автомобила, което е ръст от 4%. При Ford продажбите са за близо 2,3 милиона автомобила, което е увеличение от 5%. И дъщерното дружество на Fiat Chrysler се хвали с продажбата на почти 1,7 милиона автомобила, с 21% повече спрямо предходната година. Японските и южнокорейските производители също са добре представени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:19 | 08.09.22 г.
fallback