Porsche успя да постигне успех в милиардно дело, заведено от американски инвеститори по повод придобиването от страна на VW. Porsche Holding е успял да докаже, че Ню Йорк не е правилното място за завеждане на иск за щетите от страна на 26 хедж фонда срещу германската компания, заяви в четвъртък Апелативният съд на Ню Йорк, цитиран от Ройтерс.
Адвокатът на Porsche Робърт Гуфра заяви, че това е "голяма победа". А Джеймс Хютън, адвокат на хедж фондовете, отказа да даде становище. Porsche обаче не може да си поеме дъх за дълго, защото хедж фондовете може да обжалват присъдата в 30-дневен срок пред по-висша инстанция.
Ищците обвиняват Porsche Holding в измами и неоснователно обогатяване във връзка с осъществяването на сделки с акции на Volkswagen през 2008 година. Хедж фондовете говорят за загуба в размер на повече от 1,4 млрд. долара. Porsche твърди от своя страна, че делата, заведени пред съдилищата в Ню Йорк, са недопустими и неоснователни. Местните власти нямали юрисдикцията да разглеждат подобни искове. Това доказателство е успешно за Porsche, заяви Апелативният съд в Ню Йорк и преразгледа по този начин решението на Върховния съд на щата Ню Йорк, който през август отхвърли искане на Porsche за отмяна на иска за измамата.
При продължаващия вече години съдебен спор в САЩ става дума за предполагаемото манипулиране на пазарната цена на обикновени акции на VW с помощта на сложни операции с опции. Porsche Holding е придобил от 2005 г. насам в малки стъпки акции от VW, но през март 2008 г. отрече, че иска да контролира много по-големия концерн от Волфсбург. През октомври 2008 г. базираната в Щутгарт компания извади козовете си - тя обяви, че вече си е осигурила пряк и непряк достъп до почти 75 процента от правата на глас във VW.
Заради съобщението от март обаче много инвеститори на фондовия пазар заложиха на падащи цени на VW. Те продадоха акции на VW с цел да ги купуват обратно по-късно на по-евтина цена. Акциите на VW обаче поскъпнаха до небесата, преминавайки и над 1000 евро, и направиха междувременно концерна от Волфсбург една от най-ценни компании на фондовия пазар в света.
Същевременно Porsche спечели доста пари от своите сделки с опциите и можеше да взема все по-големи заеми, но в резултат на финансовата криза не успя да избегне опита за поглъщане, защото парите в брой в крайна сметка привършиха. Volkswagen се притече на помощ, осигури на Porsche свежи пари и пое първоначално почти половината от изключително печелившия автомобилен бизнес. От лятото автомобилната марка Porsche принадлежи изцяло на концерна от Волфсбург, а Porsche Holding продължава да притежава все още около половината от правата на глас във VW.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
преди 12 години Нарочно натискат цената на акциите надолу, за да могат да си позволят да ги погълнат. За какво говорим.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар