Една юнска събота Ли Сюе си купува билет през телефона за новия филм от поредицата “Дивергенти”. Цената му е 2 долара, много по-малко, ако го беше взела директно от киното.
“Защо да се редя на опашки в киното повече”, коментира 31-годишната жена, която работи в козметична компания в Китай. “Тези сайтове предлагат много по-евтини билети и мога да си избера добро място”, допълва тя.
Повече от половината киномани в Китай, или 63% през първото тримесечие, са си купили билети онлайн, твърди базираната в Пекин компания за проучвания Anlysys International. Според нея през 2014 г. за билети за кино в Китай са похарчени 4,55 млрд. долара, 2,2 млрд. долара от които са от онлайн трансакции.
Това е рязък контраст със САЩ, където уеб билетите са въведени преди повече от десетилетие, но само 13% от потребителите си купуват билети онлайн и плащат допълнителна такса за това.
Една от основните причини за бързото нарастване на купуването на онлайн билети в Китай е ценовата война, водена от трите интернет гиганта Baidu, Tencent Holdings и Alibaba Group Holdings.
Големите намаления са част от тенденция, която прави онлайн услугите много по-евтини от офлайн, в това число поръчките на храна, викането на такси и други, за които китайските потребители плащат дигитално за реални продукти.
За потребителите това е нещо хубаво.
Засега интернет компаниите инвестират пари, така че да си набавят по-голям пазарен дял, а на по-късен етап се тревожат за печалбата. Субсидирането на потребителските покупки позволява на фирмите да събират данни за потребителските навици за пазаруване, което пък им помага по-добре да насочват рекламите си.
Намаленията на филмовите билети са довели до боксофис бум. Броят на продадените билети е скочил с 49% през първата половина на годината, а продажбите достигат 3,26 млрд. долара според EntGroup.
Но представители на индустрията твърдят, че тази практика не е устойчива, защото парите могат да свършат преди компаниите да започнат да генерират печалба.
За компаниите, работещи в сферата на развлеченията, основното притеснение е, че намаленията безвъзвратно ще определят очакванията за ниски цени на билетите за кино.
Регулаторите също вземат въпроса под внимание. По-рано те се срещнаха с местните търговци на билети онлайн и с операторите на кината, за да им покажат, че не подкрепят намалението на цените, което излиза извън контрол.
Baidu, Alibaba и Tencent отказват да коментират случващото се. Поне засега те разполагат с достатъчно средства, за да поддържат тенденцията. Миналия месец Baidu обяви, че ще инвестира 20 млрд. юана през следващите години за развитието на сайта за продажба на билети Baidu Nuomi.


Благотворителен базар се провежда в Музей за нова история на Варна
Спипаха млад мъж с дрога във Варна
Среброто чупи рекорди! Засенчи златото с огромен ръст в цената
Надзорът потвърди: плащания към аптеките се отлагат – заплашени са хиляди пациенти
Шофьор получи 10 глоби, направени от друг водач
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
МВФ: Близкият изток остава устойчив въпреки рисковете
За първи път от години: Българските софтуерни компании с едноцифрен ръст
Банкерите се готвят за IPO-та през 2026
SpaceX се очаква да направи по-голямо IPO от Aramco
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Най-готините автомобилни цветове на 2025
BYD произведе 113 GWh батерии и обяви война на дефектите
Mercedes прелетя над кръгово, след като шофьорът припадна
През 2025 г. Истанбул остава градът с най-натоварения трафик в света
В България лесно бутаме правителства: Какво правим след това?
Няма замърсяване от заседналия танкер край Ахтопол
Милена Милотинова представи новия си филм в Мюнхен
Васил Терзиев скочи на кмета на "Люлин" за боклука: Все някой му е виновен