fallback

Износът на швейцарски часовници с най-голям спад от 2009 г. насам

Намаляването на търсенето в Китай и Хонконг се пренася и в други азиатски страни

14:04 | 20.10.15 г. 6

Износът на швейцарски часовници отбелязва най-големия си спад за тримесечие от 2009 г. насам, докато индустрията е засегната от силния франк и от факта, че спадът в търсенето в Китай и Хонконг започна да се разпростира из цяла Азия, пише Bloomberg.

Стойността на доставките е спаднала със 7,2% през третото тримесечие, коригирани спрямо броя на работните дни, обявиха от митническите власти в изявление. Износът спадна с 2 на сто през първите девет месеца на година до 15,8 млрд. франка (16,5 млрд. долара) според Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия.

Данните „хвърлят сянка върху перспективите за годината“, коментират от организацията.

Тенденцията към спад на търсенето в Хонконг и Китай се разпространява и към други азиатски пазари като Сингапур, Южна Корея и Тайван, натежавайки над индустрията, която формира една десета от износа на Швейцария.

Ръководителите на местните компании за часовници са най-песимистично настроени за последните четири години, а все по-голяма част от тях виждат заплаха в лицето на умните часовници, сочи доклад на Deloitte от миналия месец.

Миналата година търсенето от Хонконг и Китай формира една четвърт от износа на швейцарски часовници. Износът към САЩ, вторият най-голям пазар, се сви с 18% през септември, което е най-големият месечен спад за последните пет години.

„Основната причина за спада са китайците, чието търсене намаля на местно ниво в Хонконг и континенталната част на Китай, а сега очевидно и на глобално ниво, тъй като те не купуват толкова много часовници, докато пътуват“, коментира Патрик Швендиман, анализатор на Zuercher Kantonalbank в Цюрих. „Най-голямото ми притеснение е как ще се развие всичко това: дали ще е временно или ще се влоши?“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:16 | 14.09.22 г.
fallback