fallback

Познават ли китайските деца Мики Маус?

Disney се изправя пред големи предизвикателства с новия си тематичен парк в Шанхай

18:30 | 14.06.16 г.

Наближава откриването на струващия 5,5 млрд. долара Disneyland в Шанхай и Walt Disney се изправя пред предизвикателство. Конкурентните азиатски герои - като Boonie Bears или Големия вълк, означава, че седемгодишните деца ще прекарват по-малко време с Мики Маус и приятелите му, предава Ройтерс.

Расте и броят на конкурентните тематични паркове в Китай, което затруднява Disney в задачата да спечели сърцата на китайските деца, както и да накара родителите им да отворят портфейлите си след откриването на парка на 16 юни.

"Когато поискаме от децата да напишат кой е любимият им анимационен герой, много малко от тях посочват Мики Маус и Доналд Дък“, твърди Сон Лей, базиран в Хонконг директор на Animation-Comic-Game Group, която е организатор на най-големия панаир за комикси, аниме и игри.

По думите му децата рисуват герои, които гледат по телевизията и които виждат всеки ден. Това означава, че Boonie Bears определено имат преднина.

Освен това и забраната за показването на чуждестранни анимационни герои по време на късния следобед - „златният час“, в който децата гледат най-много телевизия, не помага на Мики и компания.

Отношението на Китай към Disney е двойствено – то отразява сблъсъка между националистическите настроения и желанието за досег до американския стил на живот сред разрастващата се средна класа, посочва агенцията. Свързваното с военните издание PLA Daily предупреди, че има „невидима пропаганда“ във филма на Disney “Зоотрополис“. И все пак главният изпълнителен директор на компанията Бой Айгър се срещна с президента на Китай Си Дзинпин през май, а на Disney ѝ беше издадена „специална“ защита на търговската ѝ марка.

Същевременно Disney се радва на изключително добри резултати в боксофиса в Китай през тази година. „Зоотрополис“, „Капитан Америка“, „Книга за джунглата“ и „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ са сред 10-те най-гледани филми през 2016 г. дотук, като са събрали над 690 млн. долара от билети, според Box Office Mojo. Героите от тези филми ще се появят и в парка в Шанхай.

Конкуренцията в страната обаче е огромна. Около 2 500 тематични парка вече са планирани за Китай, включително такъв на японския бранд Hello Kitty. DreamCenter на DreamWorks Animation и паркът на Six Flags Entertainment, които трябва да отворят врати през 2019 г., са сред американските конкуренти на Disney.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:39 | 13.09.22 г.
fallback