Наближава откриването на струващия 5,5 млрд. долара Disneyland в Шанхай и Walt Disney се изправя пред предизвикателство. Конкурентните азиатски герои - като Boonie Bears или Големия вълк, означава, че седемгодишните деца ще прекарват по-малко време с Мики Маус и приятелите му, предава Ройтерс.
Расте и броят на конкурентните тематични паркове в Китай, което затруднява Disney в задачата да спечели сърцата на китайските деца, както и да накара родителите им да отворят портфейлите си след откриването на парка на 16 юни.
"Когато поискаме от децата да напишат кой е любимият им анимационен герой, много малко от тях посочват Мики Маус и Доналд Дък“, твърди Сон Лей, базиран в Хонконг директор на Animation-Comic-Game Group, която е организатор на най-големия панаир за комикси, аниме и игри.
По думите му децата рисуват герои, които гледат по телевизията и които виждат всеки ден. Това означава, че Boonie Bears определено имат преднина.
Освен това и забраната за показването на чуждестранни анимационни герои по време на късния следобед - „златният час“, в който децата гледат най-много телевизия, не помага на Мики и компания.
Отношението на Китай към Disney е двойствено – то отразява сблъсъка между националистическите настроения и желанието за досег до американския стил на живот сред разрастващата се средна класа, посочва агенцията. Свързваното с военните издание PLA Daily предупреди, че има „невидима пропаганда“ във филма на Disney “Зоотрополис“. И все пак главният изпълнителен директор на компанията Бой Айгър се срещна с президента на Китай Си Дзинпин през май, а на Disney ѝ беше издадена „специална“ защита на търговската ѝ марка.
Същевременно Disney се радва на изключително добри резултати в боксофиса в Китай през тази година. „Зоотрополис“, „Капитан Америка“, „Книга за джунглата“ и „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ са сред 10-те най-гледани филми през 2016 г. дотук, като са събрали над 690 млн. долара от билети, според Box Office Mojo. Героите от тези филми ще се появят и в парка в Шанхай.
Конкуренцията в страната обаче е огромна. Около 2 500 тематични парка вече са планирани за Китай, включително такъв на японския бранд Hello Kitty. DreamCenter на DreamWorks Animation и паркът на Six Flags Entertainment, които трябва да отворят врати през 2019 г., са сред американските конкуренти на Disney.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден