fallback

Зарена Кънчева: Потребителите все повече ценят удобствата на онлайн пазаруването

Все повече мъже пазаруват от Fashion Days, твърди бранд мениджърът на компанията

08:04 | 22.08.16 г. 9

Снимка: личен архив

Зарена Кънчева e бранд мениджър на Fashion Days България. През последните две години и половина отговаря за развитието на маркетинговите дейности на компанията в страната. Преди да се присъедини към Fashion Days Group, тя е работила в сферата на маркетинга и комуникациите като маркетинг мениджър в Walltopia, PR специалист в ING/NN Insurance, старши акаунт мениджър в MAG Communications и акаунт мениджър в PR агенция United Partners. Зарена има магистърска степен по маркетинг от УНСС и бакалавърска степен по връзки с обществеността от СУ. 

- Г-жо Кънчева, стават ли българите все по-активни в пазаруването онлайн?

- Според данни на Евростат през изминалата година в България 40% от хората на възраст от 16 до 24 години са пазарували в интернет, 41% от групата 25-34 години и 31% от хората от 35 до 44 г. Това са сериозни цифри, като модният сегмент държи лидерско място по брой онлайн покупки, което го прави и особено конкурентен.

Потребителите все повече ценят удобствата на онлайн пазаруването и голяма част от психологическите бариери за този метод вече отдавна са в миналото. Особено ако погледнем любимите на маркетолозите millennials – поколението, родено след 2000 г. Това са хора, за които онлайн средата е точно толкова реална, колкото и тази офлайн, и шопингът с един клик от телефона е нещо напълно нормално.

- А имат ли по-голямо доверие в онлайн платежните системи, когато става дума за такъв тип покупки?

Разплащанията онлайн са още едно удобство както за търговците, така и за потребителите. Fashion Days отчита стабилен дял на поръчки, платени през онлайн системи, като в процентно изражение делът им от общия обем приходи е над 30% за последното тримесечие. Потребителите, които пазаруват през мобилни устройства, често предпочитат и плащанията от разстояние. 

- Кои са най-търсените стоки в България и кои на останалите пазари, на които оперира компанията?

- Българският пазар не се различава значително от румънския и унгарския по типа на най-търсените стоки. За цялата ни група най-продаваната категория са обувките, следвани от спортни стоки и дрехи на по-масовите марки. Има и сезонни пикове в търсенето на някои категории – напр. бански или слънчеви очила – в началото на лятото, което е напълно нормално. 

Противно на масовото убеждение, клиентите ни се чувстват все по-уверени да пазаруват обувки онлайн, като процентът на връщанията в тази категория намалява. В сезона на летните разпродажби най-силно търсене има при известните дизайнерски лейбъли – Guess, CK, Desigual и др., защото намаленията ги правят достъпни за по-широка аудитория. За новия сезон сме сключили стратегически партньорства с нови марки, които скоро предстои да  представим, и сме уверени, че потребителите ще останат много доволни. 

- В коя възрастова група попадат най-активните Ви потребители?

- Основните ни потребители са жени (70%) на възраст 25-35 години. Това са дами, които обикновено живеят в по-големите градове на страната, водят динамичен начин на живот и определено имат отношение към външния си вид. Разграничаваме два основни типа клиенти – такива, които следят модните тенденции и за тях е важно да демонстрират модерен прочит на актуалното за сезона, и такива, които търсят предимно големи намаления. Разбира се, често има и клиенти, които принадлежат и към двете групи.

Интересно е, че с всяка година нараства и броят на мъжете, които пазаруват редовно от сайта ни, което особено много ни радва. Все по-често обръщаме внимание и на по-младата аудитория (18-25 год.), защото те носят свободата да експериментират повече с външния си вид и да създават модните течения. 

- Планирате ли да заложите на нови канали за маркетинг и реклама? 

- Комуникационната ни стратегия залага много силно на интеграция между онлайн и офлайн присъствие, като спокойно мога да кажа, че покриваме голяма част от възможните канали. Това, върху което ни предстои да се фокусираме, е по-добро таргетиране на посланията ни – от директните маркетингови съобщения, до по-мащабни имиджови кампании. Ние сме марка, който притежава мултибранд портфолио и предизвикателството е да предадем усещането за разнообразие, като запазим своята идентичност. За предстоящата ни есенно-зимна кампания планираме микс от традиционни и иновативни канали, силна PR активация и разбира се –  въздействащ криейтив, защото модата е преди всичко вдъхновение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:13 | 11.09.22 г.
fallback