- Кои са основните канали за маркетинг, на които залага Fashion Days?
- Fashion Days е компания, която инвестира сериозно в маркетинг, като през последните години се позиционираме като един от големите рекламодатели в региона. Стратегията ни интегрира различни канали, чрез които да достигнем до максимален брой потребители - както настоящи, така и бъдещи, позволявайки ни да се утвърдим като пазарен лидер в държавите, където присъстваме.
Маркетинговият ни микс включва телевизия, онлайн, радио, външна и печатна реклама, допълнени от PR и BTL активности. От огромно значение за бизнеса са дигиталните ни кампании, които включват както традиционни формати, така и по-смели решения. Директната реклама (е-mail нюзлетър, push нотификации, sms, вложки в пратките) също дава изключително добри резултати. Стратегически фокус за нас остават и социалните мрежи, където генерираме таргетирано съдържание за различните потребители.
Стремим се да достигнем до аудиторията през повече от един канал и съобразно целите на отделните ни кампании. Когато таргетът е силен ръст на продажбите при комерсиални събития (Black Friday напр.), залагаме на канали, които ни носят мигновен бум на трафика, докато за по-имиджовите си кампании обикновено използваме и силно офлайн присъствие. Модният бизнес е изключително специфичен и изисква добър баланс между вдъхновяващо позициониране на бранда и силни комерсиални активации. Относно онлайн търговията това, което смятам за безценно, е възможността в реално време да се отчитат резултатите от всички тези активности и канали и да коригираме плана, където е нужно.
- Компанията активно използва имейл маркетинга. Можете ли да разкриете какви са резултатите от него - брой посещения на сайта вследствие от получени имейли?
- Електроният ни newsletter e сред най-силните генератори на трафик към магазина, следователно и на продажби. Голяма част от потребителите ни активно използват този канал на ежедневна база и резултатите са впечатляващи. За последното тримесечие близо 30% от продажбите ни на всички пазари идват именно оттам – през десктоп или мобилни устройства. Освен продажби, това, което мерим като индикатори на този канал, включва още Open Rate, Click Rate, Conversion Rate и т.н.
- Смятате ли, че имейл маркетингът ще остане в миналото, както прогнозират мнозина?
- Не смятам, че сме достигнали края на e-mail маркетинга. Този канал в момента изживява своята фаза на зрялост и категорично дава добри резултати. Това, което ще го задържи на високо ниво, е разпространението на качествено и таргетирано съдържание. Клиентите ценят високо персонализирани съобщения, базирани на техните навици и предпочитания.
Категорично смятам, че масовите “спам” съобщения, изпратени до милиони хора, не дават добри резултати, дори биха могли да имат обратен ефект. Това, което се опитваме да правим, е все по-прецизно сегментиране на нашата клиентска база. Все по-често имаме кампании, които са ексклузивни само за определени потребители и вярвам, че това е правилната посока. Контекстуалният маркетинг (contextual marketing) е бъдещето на този канал.
- Какви резултати показва мобилното Ви приложение от гледна точка на посещенията и процента на покупките, извършени през него?
- Към момента Fashion Days има 3 мобилни приложения – за потребителите, които използват iPhone, iPad и Android, и ги пуснахме на пазара в точно тази последователност. Резултатите следват устойчива тенденция на ръст, като за България през последните месеци близо 40% от всички поръчки са направени именно през приложенията ни за мобилни устройства.
Паралелно данните от Consumer Barometer на Google вече показват, че 53% от населението използва смартфони, а 26% - таблети, така че развитието на онлайн пазаруването чрез мобилни приложения е естествен процес. Интересно наблюдение е, че през летните месеци имаме дори по-висок ръст, защото потребителите по-често са в движение и предпочитат този канал.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
преди 9 години Нямаш си идея за какво говориш. Въпросния сайт е втория по обороти в онлайн търговията в България. И като приемем, че първия е собственост на същата група но в друг сегмент, положението става много тъжно защото български фирми не можаха да се наложат и в тази пазарна ниша. Въпросните "5 годишни" са голям екип, който много по-добре от теб знае какво прави след като това носи на фирмата си много, много милиони.Не ги хваля, казвам го с огромно съжаление защото по този начин стотици милиони изтичат от България, не само през тези румънци но и в други онлайн търговци от Полша, Унгария и др, които се наместиха на българския пазар с локализирани сайтове. Повечето българи пазаруващи от там дори не си дават сметка, че това не са български фирми и повечето стоки дори не са в Бългаия а в изнесени складове, но за тях са важни само по-ниските цени и това е разбираемо. За съжаление заради мащабите на тези фирми и огромните им обороти, никой в България не може да им бъде конкурент. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Милата, как само се старае да си изкара заплатата! Направо трагично писание на моменти! А като отвориш сайта, и видиш кофти началните страници, които вероятно са правени от хлапе на 5 години, ти става лошо! Айде нема нужда от разни кухи *** които ни казват какво да харесваме! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години От подобни сайтове пазаруват 90% жени, тъй че ще е по-добре вие да направите PR акцията. Ако можете да го докарате на сантиметри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Преждекоментиращите:Ееееее, сексисти такива.Не пропускате да закачите нито една красива жена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "За предстоящата ни есенно-зимна кампания планираме микс от традиционни и иновативни канали, силна PR активация"Заре, бих си направил труда да кликна на тоя сайт Фешън.. кво беше там дейз, ако беше подбрала друга снимка от личен архив. Подсказка - от плажа ;) Щото така ми идва палко постничка ПР акцията отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Вярно е хубава девойката, ама..."Това са сериозни цифри" ...в същност не са сериозни цифри, а сериозни числа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар