IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Зарена Кънчева: Потребителите все повече ценят удобствата на онлайн пазаруването

Все повече мъже пазаруват от Fashion Days, твърди бранд мениджърът на компанията

08:04 | 22.08.16 г. 9
<p>
	<em>Снимка: личен архив</em></p>

Снимка: личен архив

 - Кои са основните канали за маркетинг, на които залага Fashion Days?

- Fashion Days е компания, която инвестира сериозно в маркетинг, като през последните години се позиционираме като един от големите рекламодатели в региона. Стратегията ни интегрира различни канали, чрез които да достигнем до максимален брой потребители - както настоящи, така и бъдещи, позволявайки ни да се утвърдим като пазарен лидер в държавите, където присъстваме. 

Маркетинговият ни микс включва телевизия, онлайн, радио, външна и печатна реклама, допълнени от PR и BTL активности. От огромно значение за бизнеса  са дигиталните ни кампании, които включват както традиционни формати, така и по-смели решения. Директната реклама (е-mail нюзлетър, push нотификации, sms, вложки в пратките) също дава изключително добри резултати. Стратегически фокус за нас остават и социалните мрежи, където генерираме таргетирано съдържание за различните потребители.

Стремим се да достигнем до аудиторията през повече от един канал и съобразно целите на отделните ни кампании. Когато таргетът е силен ръст на продажбите при комерсиални събития (Black Friday напр.), залагаме на канали, които ни носят мигновен бум на трафика, докато за по-имиджовите си кампании обикновено използваме и силно офлайн присъствие. Модният бизнес е изключително специфичен и изисква добър баланс между вдъхновяващо позициониране на бранда и силни комерсиални активации. Относно онлайн търговията това, което смятам за безценно, е възможността в реално време да се отчитат резултатите от всички тези активности и канали и да коригираме плана, където е нужно.

- Компанията активно използва имейл маркетинга. Можете ли да разкриете какви са резултатите от него - брой посещения на сайта вследствие от получени имейли?

- Електроният ни newsletter e сред най-силните генератори на трафик към магазина, следователно и на продажби. Голяма част от потребителите ни активно използват този канал на ежедневна база и резултатите са впечатляващи. За последното тримесечие близо 30% от продажбите ни на всички пазари идват именно оттам – през десктоп или мобилни устройства. Освен продажби, това, което мерим като индикатори на този канал, включва още Open Rate, Click Rate, Conversion Rate и т.н.

- Смятате ли, че имейл маркетингът ще остане в миналото, както прогнозират мнозина?

- Не смятам, че сме достигнали края на e-mail маркетинга. Този канал в момента изживява своята фаза на зрялост и категорично дава добри резултати. Това, което ще го задържи на високо ниво, е разпространението на качествено и таргетирано съдържание. Клиентите ценят високо персонализирани съобщения, базирани на техните навици и предпочитания.

Категорично смятам, че масовите “спам” съобщения, изпратени до милиони хора, не дават добри резултати, дори биха могли да имат обратен ефект. Това, което се опитваме да правим, е все по-прецизно сегментиране на нашата клиентска база. Все по-често имаме кампании, които са ексклузивни само за определени потребители и вярвам, че това е правилната посока. Контекстуалният маркетинг (contextual marketing) е бъдещето на този канал.

- Какви резултати показва мобилното Ви приложение от гледна точка на посещенията и процента на покупките, извършени през него?

- Към момента Fashion Days има 3 мобилни приложения – за потребителите, които използват iPhone, iPad и Android, и ги пуснахме на пазара в точно тази последователност. Резултатите следват устойчива тенденция на ръст, като за България през последните месеци близо 40% от всички поръчки са направени именно през приложенията ни за мобилни устройства.

Паралелно данните от Consumer Barometer на Google вече показват, че 53% от населението използва смартфони, а 26% - таблети, така че развитието на онлайн пазаруването чрез мобилни приложения е естествен процес. Интересно наблюдение е, че през летните месеци имаме дори по-висок ръст, защото потребителите по-често са в движение и предпочитат този канал.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:13 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 1 rate down comment 0
MvnJ
преди 7 години
Нямаш си идея за какво говориш. Въпросния сайт е втория по обороти в онлайн търговията в България. И като приемем, че първия е собственост на същата група но в друг сегмент, положението става много тъжно защото български фирми не можаха да се наложат и в тази пазарна ниша. Въпросните "5 годишни" са голям екип, който много по-добре от теб знае какво прави след като това носи на фирмата си много, много милиони.Не ги хваля, казвам го с огромно съжаление защото по този начин стотици милиони изтичат от България, не само през тези румънци но и в други онлайн търговци от Полша, Унгария и др, които се наместиха на българския пазар с локализирани сайтове. Повечето българи пазаруващи от там дори не си дават сметка, че това не са български фирми и повечето стоки дори не са в Бългаия а в изнесени складове, но за тях са важни само по-ниските цени и това е разбираемо. За съжаление заради мащабите на тези фирми и огромните им обороти, никой в България не може да им бъде конкурент.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 2
black_dragon
преди 7 години
Милата, как само се старае да си изкара заплатата! Направо трагично писание на моменти! А като отвориш сайта, и видиш кофти началните страници, които вероятно са правени от хлапе на 5 години, ти става лошо! Айде нема нужда от разни кухи *** които ни казват какво да харесваме!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 0
Sakamano
преди 7 години
От подобни сайтове пазаруват 90% жени, тъй че ще е по-добре вие да направите PR акцията. Ако можете да го докарате на сантиметри.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 1
bgMan
преди 7 години
Преждекоментиращите:Ееееее, сексисти такива.Не пропускате да закачите нито една красива жена.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 1
Roanoke
преди 7 години
"За предстоящата ни есенно-зимна кампания планираме микс от традиционни и иновативни канали, силна PR активация"Заре, бих си направил труда да кликна на тоя сайт Фешън.. кво беше там дейз, ако беше подбрала друга снимка от личен архив. Подсказка - от плажа ;) Щото така ми идва палко постничка ПР акцията
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 1
kalendar
преди 7 години
Вярно е хубава девойката, ама..."Това са сериозни цифри" ...в същност не са сериозни цифри, а сериозни числа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още