Европа и САЩ са на опашката
През юли Австралия обяви инвестиция от 22,5 милиона австралийски долара (15,1 милиона евро) в технологията за лицево разпознаване, която планира да въведе на всичките си летища. Аеропортът в Дубай планира да направи същото.
Роботи се появяват в големи хъбове, сред които е летището "Инчон" в Сеул. Там те изпълняват различни задачи - транспортиране на багажите, чистене, а пък новият терминал в Сингапур ще бъде оборудван с роботи чистачи с униформи на икономи.
Самостоятелното регистриране и отпечатването на бордни карти вече са широко разпространени, като много пътуващи принтират билетите си у дома или пък на самите летища.
Летищата освен това се опитват да подобрят имиджа си, за да привличат повече транзитни пътници. Новият терминал в Сингапур е 10-етажен комплекс, наречен Jewel (Бижу), има много магазини и ресторанти, а главната му атракция ще бъде изкуствен 10-метров водопад във вътрешна градина.
Някои хъбове въвеждат вече самостоятелно чекиране и на багажите, което позволява на пътуващите да си отпечатат етикети и да ги сложат на багажа си, след като е сканирана бордната им карта. След това те поставят багажа си на въртяща се лента.
И ако летищата в азиатско-тихоокеанския район и в Близкия изток са напреднали в тази област, то в САЩ и Европа - изостават.
"Европа и Съединените щати са лидерите на авиационния пазар през последните 75 до 100 години, но е много трудно да направите революция в инфструктурата си, чиито корени са на 75 години", обяснява Йънг.
Това е и въпрос на "политическа воля" - страните с нововъзникваща пазарна икономика се стремят да строят много модерни летища, за да подобрят статута си на международно равнище", допълва той.
Някои летища в Европа и в САЩ са готови да инвестират много. Основното летище на Ню Йорк "Джон Ф. Кенеди", планира да вложи 10 милиарда долара (8,5 милиарда евро), за да обнови инфраструктурата си с надеждата да повиши репутацията, която не е много ласкателна.
"Схипол" в Амстердам има амбицията да стане първото цифровизирано летище в света до 2019 година. То изпробва скенери за ръчния багаж, които ще позволят на пътуващите да оставят преносимите си компютри и течностите в чантите и проучва биометричната технология.
При все това промените биха могли да отнемат известно време, имайки предвид трудностите, които срещат летищните компании при въвеждането на нови технологии като и съпротивата срещу нововъведенията и недостатъчните финансови средства, предупреждава Ксавие Емоно, експерт по транспорта в Roland Berger.
/БТА/


Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
преди 8 години И как ше стане сканирането на лицето , щом Айшето е увито като пашкул ... скенер за зеницата ли ... за гъдулките. отговор Сигнализирай за неуместен коментар