fallback

Безалкохолната бира - новата мания в пивоварната индустрия

Глобалното потребление на традиционна бира намалява, но пазарът на безалкохолно пиво се е разраснал с 5% през 2016 г.

12:55 | 11.02.18 г. 6

Когато суперфенът на крафт бирите Стив Дас се отказва от алкохола по здравословни причини, той започва да търси качествен безалкохолен заместител, разказва CNN Money.

Той обаче не успява да намери такъв, затова стартира собствена пивоварна.

„Когато започнах да говоря за това на приятели и инвеститори, въпросът им беше да не би да съм си ударил главата някъде“, разказва Дас.

Оказва се обаче, че той определено е напипал нещо. Неговата Nirvana Brewery в Лондон сега произвежда по 3200 литра ниско- и безалкохолна бира седмично, продавайки я в магазини като Whole Foods.

Сегментът продължава да е изключително нишов, но големите пивоварни започват да навлизат в него. Причината е, че потребителите все повече се насочват към напитки без алкохолно съдържание, обръщайки повече внимание на рисковете за здравето, свързани с алкохола.

Глобалното потребление на традиционна бира е намаляло и през 2015, и през 2016 г. Пазарът на безалкохолна бира обаче се е разраснал с 5% през 2016 г., сочи консултантската къща Euromonitor International.

Anheuser-Busch InBev, която представи безалкохолни версии на Budweiser и Corona през 2016 г., очаква ниско- и безалкохолната бира да формира зашеметяващите 20% от продажбите ѝ до 2025 г.

Heineken представи конкурент – Heineken 0.0 – миналия май, а собственикът на Guinness Diageo ги последва през януари с Open Gate Pure Brew.

Carlsberg, която произвежда безалкохолна бира още от 2015 г., очаква приходите ѝ от този продукт да нараснат три пъти по-бързо от продажбите на бира като цяло.

Пивоварите реагират на променящите се навици на потребителите, но има още един мощен стимул зад тенденцията. Безалкохолната бира генерира 1,5 пъти повече приходи, защото заради липсата на алкохол не се плаща акциз.

Производители обаче все пак трябва да убедят потребителите, че бирата с 0% алкохол е достатъчно добра.

Репутацията ѝ е ужасна, но с наличието на различни видове хмел, които можем да получим от цял свят, няма нужда безалкохолната бира да бъде скучна“, казва Дас.

Рекламният език вече става все по-позитивен, отбелязва Euromonitor International. Рекламите хвалят това, което бира може да предложи от гледна точка на вкусовете и естествените съставки, докато в същото се отдалечават от факта, че в нея няма алкохол.

Анализаторската компания Mintel казва, че потребителите също все повече се отварят към идеята за безалкохолна бира, като 33% от испанците и 23% от германците вече я пият редовно. Германската пивоварна Erdinger предлага на всеки участник в маратона в Берлин безалкохолно пиво, когато минат финала. А според Heineken пазарът на безалкохолна бира расте с по 9% годишно във Великобритания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:48 | 14.09.22 г.
fallback