fallback

Канабис, киноа и розово какао – това вече не е шоколадът, който е яла баба ви

Въпреки по-ниските цени на какаото, които стимулират търсенето, налице е все по-разрастваща се кампания за намаляване на консумацията на захар

12:03 | 24.06.18 г.

На фона на залиняващия пазар на сладки изделия в развитите страни заради желанието на потребителите да консумират по-малко захар, хранително-вкусовите компании се опитват да направят шоколада по-привлекателен за потребителите.

Тактиките им включват трикове като шоколада с коноп на Ritter Sport (който обаче няма опияняващ ефект), нови вкусове и цветове, както и формули, намаляващи съдържанието на захар, посочва Bloomberg в свой материал.

Някои компании дори се опитват да разнообразят портфолиото си, отдалечавайки се от захарните изделия. Така например Hershey Co., която започва да продава барчетата си преди 120 г., се обръща към пуканките и картофения чипс. В същото време през ноември от Mars Inc. обявиха, че купуват дял в компанията за здравословни храни Kind. Само два месеца по-късно Nestle SA се съгласи да продаде американския си клон за сладки заради ниски приходи, фокусирайки се върху кафето и водата.

„Захарта се представя като новите цигари“, посочва Ерик Бергман, брокер към Jenkins Sugar Group Inc.

И макар по-ниските цени на какаото да стимулират търсенето, налице е все по-разрастваща се кампания за намаляване на консумацията на захар, която представлява почти половината от средностатистическия шоколад.

В опит да се отговори на притесненията за здравословната консумация Nestle започна продажбата на диетични барчета Milkybars във Великобритания и Ирландия като част от програмата за консумация на 30% по-малко захар. Сладкишът включва специален вид захар, която се разтваря по-бързо, но има сходен вкус.

Въпреки това обаче има светлина за консумацията на шоколад. Продажбите на премиум марки като Lindt & Spruengli AG се увеличават, търсенето в развиващите се държави расте, а потребителите имат все по-голяма отовност да плащат повече за тъмен шоколад, съдържащ повече какао и по-малко захар, посочва още Бергман.

По думите му Поколението Y също така е по-склонно да опитва нови разновидности на познатите продукти, стимулирайки създаването на нови вкусове и артистични марки.

Розовият шоколад е такъв пример. Nestle побърза да се възползва от първия нов цвят от осем десетилетия насам, представен от компания номер едно за обработка на какао Barry Callebaut AG миналата година. Неговият розов цвят се постига само с добавка на естествени съставки.

Германската компания Ritter Sport, която разпродаде своята лимитирана серия барчета с канабис само за два дни, е предлагала също и шоколад с киноа.

„Хората започват да търсят различни вкусове, различни аромати“, посочва Гери Манли, ръководител на отделя за какао към Olam International Ltd.

Потребителите също така искат да разберат как какаото в техния десерт се произвежда и дали отговаря на етичните стандарти, уточнява Джон Джордж, анализатор за Euromonitor. Този месец от Mars обявиха, че ще инвестират 1 млрд. долара за устойчивост, включително и увеличаване на ефективността на употребата си на енергия и вода, както и купуване на продукти директно от фермерите.

„Потребителите все повече си задават въпроса „откъде идва храната ми?“, смятат Уаят Елдър, директор на отдела за проучвания и развитие към Cargill Cocoa & Chocolate и Илко Кваст, маркетинг директор на компанията.

„Пазарът се променя, не само сред Поколението Y, но и при други възрастови групи и географски региони, което ще се отрази върху нас и други производители. Оставането на едно място не е вариант“, посочват още те.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:32 | 13.09.22 г.
fallback