Малко преди началото на годината главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор предизвика вълнение и гняв с едно искрено изявление: авиокомпанията ще трябва да извърши „18 хил. допълнителни, безполезни полета през зимата само за да си осигурим права за излитане и кацане", заяви Шпор. Това вреди на климата и е в противоречие с целите на ЕС за опазването му. Защото всъщност Lufthansa би искала да отмени тези полети поради спада на резервациите.
Всъщност Европейската комисия (ЕК) изисква от авиокомпанията да използва в определена степен и времевия интервал за излитане или кацане - т.нар. слот - за да може да го запази постоянно. В нормални условия тази минимална квота е 80%, от март 2021 г. тя е 50% заради кризата с коронавируса, а от април ще нарасне на 64%.
Сега ирландският нискотарифен конкурент Ryanair се подиграва с предполагаемите планирани „призрачни полети" на Lufthansa - и в същото време нападна германската авиокомпания. „Имаме решение: продавайте евтини билети", написа Ryanair в Twitter. Въпреки това ЕК трябвало да игнорира „неверните твърдения" на Lufthansa за необходимостта от празни призрачни полети, се казва в съобщението, публикувано в Twitter.
Вместо това ЕС трябвало да принуди Lufthansa и други субсидирани от държавите авиокомпании да освободят слотовете, които не искат да използват. „Ловци на духове" като Ryanair и други авиокомпании биха могли да предлагат тези полети на по-ниски цени на билетите.
„Lufthansa плаче с крокодилски сълзи за околната среда, но е готова на всичко, за да запази слотовете си", заяви шефът на Ryanair Майкъл О'Лиъри. Но френският министър на транспорта Жан-Батист Джебари също изтълкува коментарите на Lufthansa като чисто преговорна стратегия. „Ще направим така, че нито една европейска авиокомпания да не бъде принудена да извършва празни полети“, каза Джебари.
Говорител на Lufthansa се противопостави на атаката на Ryanair, като заяви, че авикомпанията му никога не е говорила за призрачни полети. „Ние сме загрижени за европейското хармонизиране на изключенията за използване на правата за излитане и кацане в настоящия зимен график на полетите. Това би могло да предотврати много хиляди ненужни полети в Европа“, добави той.
Не само Lufthansa, но и други авиокомпании смятат, че целевите квоти от 50 или скоро 64% са нереалистични, тъй като въздушният трафик продължава да бъде силно ограничен от пандемията. При обосноваването на по-строгите правила ЕК посочи, че според прогнозите на органа на ЕС „Евроконтрол“ въздушният трафик през тази година отново ще достигне 89% от предкризисното си равнище.
Доколко сериозно е искането на Ryanair да поеме слотовете на Lufthansa, също е под въпрос, тъй като едва през миналата седмица авиокомпанията обяви, че през пролетта ще се оттегли от най-важното германско летище - Франкфурт, заради увеличението на таксите.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А