През последните дни все повече анализатори виждат логиката в притесненията на Саудитска Арабия по отношение на възстановяването на търсенето на петрол.
В началото на януари лидерът на Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) обяви изненадващо намаляване на добива в размер на 1 милион барела на ден за февруари и март. Партньорът на Рияд в по-широкия алианс ОПЕК+ Русия, обяви, че ще се придържа към леко увеличение в добива през въпросните два месеца, пише Bloomberg.
Когато саудитският министър на енергетиката принц Абдулазиз Бин Салман взе едностранно решение за намаляване на производството, той се позова на опасенията, че възстановяването на търсенето на петрол не е толкова силно, колкото се е очаквало. И изглежда, че в крайна сметка това се оказва един разумен ход.
Въпреки че студеното време в Северна Азия засили търсенето на горива за отопление, се откриват тревожни признаци, че възстановяването на търсенето на транспортно гориво не само е спряло, но всъщност отново е започнало да се свива в някои ключови области.
Появата на ново огнище на коронавирус в Северен Китай доведе до налагане на редица ограничения в много населени места, което притисна търсенето на гориво, докато китайските власти се подготвят за масовите вътрешни миграции около празниците, свързани с китайската Нова година.
ОПЕК
През последната седмица на януари броят на излитащите самолети от китайските летища се понижава с около 50 на сто от средното ниво през декември, сочи проучване на Bloomberg NEF.
И това оказва влияние върху броя на глобалните полети. Търговските полети в световен мащаб се свиват до по-малко от 60% от нивата за 2019 г., притискани не само от китайските ограничения, но и от по-строгите мерки, въведени от Великобритания, и блокадите, възприети в други части на Европа.
Засегнат е не само въздушния транспорт. Използването на лични автомобили също спада в някои от големите градове по света, което хвърля сянка върху перспективите на ОПЕК.
Натоварването на трафика по улиците в Пекин се е понижило през последните седмици спрямо средните нива за 2019 г. Въпреки че не се очаква нивата на трафика да се понижат до дъното, отчетено през февруари 2020 г., когато беше въведена първата блокада, спадът е достатъчно голям, за да предизвика тревога сред петролните производители.
Мащабните ваксинации, свързани с коронавируса, върнаха оптимизма на петролните пазари в края на миналата година. Но физическите пазари, където петролът се търгува с незабавна доставка, изостават от фючърсните.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?