Американският производител на захарни изделия The Hershey Co, популярен със своите едноименни шоколади, се готви да купи компанията за солени снаксове (пакетирани дребни закуски, б.ред.) Amplify Snack Brands за сумата от 1,6 млрд. долара. Това съобщава пред телевизия CNBC източник, запознат със сделката.
Тя идва на фона на продължаващите опити от страна на The Hershey Co (с пазарна капитализация от 24 млрд. долара, б.ред.) да разшири обхвата на предлаганите си стоки извън шоколадовите изделия.
Според сделката Amplify (с пазарна капитализация от 537 млн. долара, б.ред.) се оценява на 12 долара за акция – 71% премия над стойността на ценните книжа при затварянето на борсите в петък. Според източника се очаква споразумението да бъде обявено в скоро време, дори още в понеделник. Въпреки това той посочва, че не е изключено в крайна сметка тя да пропадне.
Ако обаче бъде осъществена, това ще е първата голяма инициатива на новия изпълнителен директор на Hershey Мишел Бък, която пое поста по-рано през тази година, след като The Hershey Co не прие офертата за придобиване от страна на производителя на бисквитите Oreo - Mondelez International. Тя неведнъж е говорила открито за плановете си да разшири бизнеса на компанията в категорията на снаксовете.
В САЩ все повече потребители предпочитат да хапват в движение, което се отразява в ръст за хранителните компании, произвеждащи снаксове. Най-предпочитани са чипсовете и пуканките, които изместват бонбоните и бисквитите.
Това не е първият опит на Hershey да влезе в бизнеса със солени продукти, като през годините се е пробвала с други по-малки придобивания. През 2015 г. тя купи производителя на месни продукти Krave Pure Foods, както и собственика на марката за здравословни шоколади barkTHINS година по-рано. Подобни малки марки обаче е трудно да бъдат разработени в размер, който да повлияе на компания, която през изминалата година е генерирала приходи в размер на приблизително около 7,4 млрд. долара, посочват още от телевизионния канал.
През последните месеци има раздвижване в сектора на снаксовете и захарните изделия. Така например компанията Kellogg обяви, че придобива производителя на протеинови барчета RXBar за 600 млн. долара. От Mars пък съобщиха, че имат интерес към Kind, оценявана на между 3 и 4 млрд. долара. В същото време популярната компания за супи Campbell Soup води преговори за придобиването на Snyders-Lance.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола