fallback

Мобилното банкиране привлякло пет пъти повече клиенти за две години

Ръстът при използването на онлайн банкирането на годишна база е 85%, изчисляват от УниКредит Булбанк

22:00 | 21.04.15 г.

Пет пъти повече клиенти за две години са започнали да извършват ежедневни банкови операции през мобилните си телефони. Това показва анализ на УниКредит Булбанк за развитие на алтернативните канали за банкиране. Ръстът при използването на онлайн банкирането на годишна база е от 85%.

„Технологичните промени се отразяват в много голяма степен на банковите услуги. Алтернативните канали за банкиране днес вече са водещи и стават част от нормалните“, коментира Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор на банката. Според него банковите услуги на бъдещето ще бъдат още по-ефективни и дори и по-евтини.

„Както изминалата година, така и 2015 г. ще бъде динамична в развитието на алтернативните канали за дистрибуция във финансовия сектор и важна крачка за трансформацията на традиционното банкиране към променящите се очаквания на клиентите за по-лесен и бърз достъп до финансови услуги без ограничение от работно време и местоположение“, коментира Цветанка Минчева, директор Банкиране на дребно в УниКредит Булбанк.

Според нея пазарът ще продължи да се развива динамично, като основните акценти ще бъдат върху внедряването на нови функционалности и подобрения на вече изградените и създаване на нови дистрибуционни канали.

Нова версия на мобилното банкиране на банката, базирана и на жестови команди, е довела до увеличаване на потребителите и трансакциите с над 100%. Онлайн заявките за банкови продукти и услуги нарастват с около 40% на годишна база. В същото време 70% от ежедневните операции клиентите извършват изцяло чрез алтернативните канали за банкиране – онлайн или на зоните за самообслужване.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:27 | 12.09.22 г.
fallback