В повечето области се наблюдава влошаване на два от трите наблюдавани показателя за бедност и социално включване. Делът на бедните под областната линия на бедност расте в 18 от 28-те области в последното изследване на НСИ. Делът на лицата, живеещи в домакинства с нисък интензитет на икономическа активност, нараства в 22 от областите през 2010 г. Тези данни ИПИ обясня с рязкото влошаване на пазара на труда през 2010 г.
Данните за вътрешната миграция показват, че повечето области остават нетни „донори” на работна сила, което, съчетано с устойчивия отрицателен естествен прираст на населението, води до бързо обезлюдяване и влошаване на възрастовата структура в повечето области в страната. Единствените области, в които нетният приток на имигранти от други области превишава отлива през 2012 г., са София (столица), Пловдив, Стара Загора и Шумен.
Ситуацията с преките чужди инвестиции е още по-сериозна, като в повечето области от кризата насам те или липсват напълно, или са незначителни, пише в анализа. В някои области от началото на кризата насам дори се наблюдава нетен отлив на чужд капитал, т.е. изходящите от страната потоци са по-значителни от входящите.
Тези негативни процеси неизбежно рефлектират върху пазара на труда. Въпреки известното раздвижване през 2011-2012 г. областните трудови пазари все още не са преодолели удара от кризата. Заетостта през 2012 г. масово остава по-ниска от нивата си преди кризата, а безработицата продължава да расте, като трудовите пазари в Северна България се характеризират като цяло с по-мъчително възстановяване.
Ускореното усвояване на европейски средства от общините през 2012 г. успява да компенсира в известна степен намаления приток на чужди инвестиции и слабостите в работата на администрацията. По отношение на европейските фондове, темповете на усвояване също се характеризират с огромна вариация между областите. Там, където общинската администрация е по-активна, там и показателите за пътната мрежа и ВиК инфраструктурата, се подобряват чувствително.
Възстановяването от икономическата криза все още продължава с различни темпове в отделните области. Разходите за дълготрайни материални активи, като основен показател за инвестиции, макар и да се повишават в повечето области през 2011 г., почти без изключение не могат да достигнат размерите си от преди кризата, обобщават икономистите.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението


преди 12 години Сегашните пък, един от рефрените на които е "асфалт не се ядял"...====Асфалт не им се яде щото си имат вече и околовръстно и магистрала до морето и кръстовища на две нива и метро. Стига им за момента . Инвестициите няма къде да отидат . Нямат конкуренция в страната! Логично е доходите им да са по високи. Другите градове ..!? Ми да го духат те са *** селяни и черен път им стига ! Интересно ми е как сегашните които не харесват асфалта, възнамеряват да стимулират икономиката в страната !? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За проблема наистина се пише рядко, но в никакъв случай тази статия не е прецедент. Хубаво е, да назоваваме нещата с истинските им имена. Бойко а и тези преди него направиха много за София и софиянци но всички те оставяха останалата част от страната на сомотек в ръцете на автономни феодали които управляваха и управляват по свои закони! Нещата се развиват напълно закономерно. Сегашните пък, един от рефрените на които е "асфалт не се ядял" също не възнамеряват да се грижат за така наричаната //не знам защо. такава дума не е съществувала в административното ни деление от как съществува България// "Провинция". Политиката им въпреки твърденията им, че ще се погрижат за регионите на практика отново би облагодетелствала Софиянци / ако изобщо направят нещо изобщо де/ ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Тука съм се опитал да обясня защоhttp://patilan.blog.bg/drugi/2013/05/08/sofiia-ne-vidima-finansova-piramida.1108147 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не е честно да се противопоставя София с провинцията или сте на принципа "Разделяй и владей".....защо за това не се писа по-рано, а сега когато са протестите.. излиза като статистика-стъкмистика...жалки са тези писанки... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години То и без друго, много скоро, напълно е възможно 80% от българите да се преселят в равното Софийско поле, изоставяйки останалата БГ територия. Но пък с каква гордост ще се бият в гърдите, че живеели в София и се возили на метро! :D :D ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "Икономическата пропаст между София и провинцията се задълбочава"========Когато не се грижиш за нещо то не ти се полага. Независимо дали можеш, но не искаш, или искаш, но не можеш, или просто не умееш! Явно хората живеещи в столицата, не се нуждаят от останалата територия на страната си. Поне фактите това говорят. :) Няма лошо. Неминуемо ще се намери някой друг, който да прояви интерес и да освободи горките Софиянци от тежестта, да мислят за толкова голяма територия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар