Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group се готвят да получат благословията на акционерите си за своето сливане, което в продължение на две години беше обект на изключителна драма, белязана от прекратявани и отново започващи преговори, преструктуриране на индустрията и глобалната пандемия, предава Bloomberg
На две отделни срещи през утрешния ден инвеститорите ще бъдат помолени да одобрят сливането, което ще формира Stellantis, четвъртия по големина автомобилен производител в света. Препятствията, които двата концерна преодоляха, за да стигнат до този момент, са изобилни и невероятни, като Fiat дори успя да закърпи отношенията си с PSA след кратък опит за обединяване с главния ѝ пазарен конкурент Renault.
Ръководителите на Fiat Chrysler и PSA смятат, че ще увеличат възвръщаемостта с мащаб, по-близък до този на Volkswagen и Toyota, разпологайки с по-големи ресурси, за да се конкурират с бързо навлизащите електрически автомобили и технологичните натрапници в тяхната индустрия. Но след като сделката бъде сключена, ще се появят нови предизвикателства. Stellantis ще бъде комбинация от различни продуктови линии със завидни позиции в определени сегменти и райони по света, но нито една от компаниите няма голяма опора в подсектора на луксозните автомобили или огромния китайски автомобилен пазар.
„Stellantis ще бъде нещо като конгломерат от марки, някои страхотни, а други не толкова добри и повечето от които регионални“, коментира анализаторът от Jefferies Филип Хушоа. „Сливането ще бъде добра възможност за рестарт и на двете компании“.
Комбинираната компания може да се похвали с впечатляващо присъствие в доходоносните сегменти на камионите и автомобилите с повишена проходимост (SUV) в Северна Америка благодарение на подразделенията си Ram и Jeep, собственост на Fiat Chrysler. А съживените марки на PSA Peugeot и Citroen се представят изключително добре в Европа и продължават да бъдат основен трън в очите на своя френски конкурент Renault.
Но и двете компании имат и своите слабости. Сливането на Fiat с Chrysler не допринесе много за подобряване на състоянието на луксозните марки Alfa Romeo и Maserati, докато покупката на Opel от PSA само увеличи зависимостта на компанията от пренаселения и свиващ се пазар в Европа.
Работата по модифицирането на портфолиото на Stellantis ще бъде поверена на главния изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес - ултраконкурентен състезател, който се самоопределя като „психопат на тема представяне“. Таварес е застъпник на дарвиновския поглед върху индустрията с аргумента, че само силните производители на автомобили ще оцелеят в ерата на електрификацията и автономните превозни средства.
Какви са предизвикателствата пред мениджмънта и откъде ще дойдат икономиите - вижте в продължението на анализа в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 4 години Опа...за тесличката остават все по малко варианти за сливане/придобиване от някой... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ами да се включва и реното , па да си се мешат там латинотаратайките ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар