Европейската комисия (ЕК) одобри сливането между автомобилните компании Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) и производителя на Peugeot PSA Group.
Според съобщение, публикувано на сайта на изпълнителната власт на Европейския съюз (ЕС), одобрението зависи от пълното спазване на пакета от ангажименти, предложен от компаниите.
Според изпълнителния заместник-председател на ЕК с ресор „Европа, подготвена за цифровата ера“ в кабинета на Урсула фон дер Лайен Маргрете Вестагер достъпът до конкурентен пазар на малки търговски микробуси е важен за редица малки и средни компании в Европа.
„Можем да одобрим сливането между Fiat Chrysler и Peugeot SA, тъй като техните ангажименти ще улеснят навлизането и разширяването на пазара на малки търговски микробуси. На другите пазари, на които двата автомобилни производители в момента са активни, конкуренцията ще остане жива след сливането", изтъква Вестагер.
Решението на ЕК беше предшествано от задълбочено разследване на предложеното сливане което ще създаде четвъртия по големина на пазарния дял автомобилен производител в света под името Stellantis.
През ноември своето одобрение за сливането предостави и антимонополният орган на Бразилия.
ЕК дава зелена светлина за обединението на двете компании, които обаче ще трябва да отговорят на редица условия, съпровождащи одобрението. Едно от тях е удължаване на настоящото сътрудничество между PSA и японския концерн Toyota Motor за малки търговски превозни средства, в рамките на което френският концерн произвежда автомобили с марка Toyota главно за европейския пазар.
Въпросният ангажимент отразява всеобхватния характер на споделянето на платформи в автомобилния сектор, изтъкват от ЕК. Според Комисията това ще позволи на Toyota да се конкурира успешно с новата компания на съответните пазари в бъдеще.
В същото време от Брюксел настояват да се извърши изменение на споразуменията за „ремонт и поддръжка“ на леки автомобили и леки търговски превозни средства между PSA, FCA и техните сервизни мрежи, за да се улесни достъпът на конкурентите до въпросните мрежи.
„Комбинацията от тези ангажименти позволява поддържането на ефективна конкуренция на пазара след сделката и следователно напълно отговаря на всички опасения на Комисията относно конкуренцията“, посочват от ЕК на сайта на институцията.
От Брюксел изтъкват, че сделката, като се имат предвид измененията, няма да породи опасения относно конкуренцията.


Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември