Френският автомобилен концерн PSA Group, собственик на британския автомобилен производител Vauxhall, предупреди, че Brexit ще разтърси индустрията, дори ако бъде постигната търговска сделка между Обединеното кралство и Европейския съюз (ЕС).
„Ще има прекъсвания“, заяви Алисън Джоунс, управляващ директор на PSA Group за Великобритания, по време на конференция на Financial Times.
Британските и европейски преговарящи се опитват да сключат търговско споразумение след Brexit преди края на седмицата, като редица въпроси все още остават неизяснени. През последните седмици автомобилната индустрия отново призова двете страни да сключат сделка, която ще ги предпази от потенциални мита върху превозните средства и автомобилни части. Провал в постигането на сделка може да струва на индустрията във Великобритания 55,4 млрд. паунда, предупредиха през ноември от Обществото на производителите и търговците на автомобили.
Сделката за Brexit е от решаващо значение за завода на PSA в пристанището Елесмир, Англия. Главният изпълнителен директор на групата Карлос Таварес заяви по-рано тази година, че инвестициите в обекта са замразени и бизнес аргументите за фабриката ще бъдат преоценени, след като бъдат разработени търговските условия между ЕС и Великобритания.
"Трябва да сме наясно с условията на сделката, за да предприемем инвестиционни решения", изтъква Джоунс.
По нейните думи, независимо дали ще бъде постигната търговска сделка между Лондон и Брюксел, правилата за произхода на продуктите ще повлияят на търговията с батерии за електромобили и плъгин хибриди.
През март Таварес заяви, че е възможно PSA да поиска от британското правителство компенсация за всякакви търговски пречки, съпътстващи Brexit. В британските съоръженията на компанията работят около 3000 души, главно в Елесмир, където се произвежда хечбекът Astra, и в завода в Лутън, където се сглобяват микробуси.
В същото време ръководството на PSA продължава със своя план за сливане с Fiat Chrysler, като се очаква акционерите на двете компании да одобрят сделката по време на заседание на 4 януари догодина.
Планираното гласуване ще създаде четвъртия по големина автомобилен производител в света след Volkswagen Group, Toyota и алианса Renault-Nissan-Mitsubishi.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица