Германската дъщерна компания на General Motors – Opel, обмисля да представи на пазарите нов модел на ниска цена, за да си възвърне завзетия от Dacia пазарен дял в ниския ценови сегмент. „Ние вярваме, че има възможности за Opel да излезем на пазара с модел като за начинаещи шофьори", заяви изпълнителният директор Карл-Томас Нойман пред Financial Times.
Това важи с още по-голяма сила, откакто принадлежащата към GM марка Chevrolet вече не е представена в Европа. Въпреки това за компанията майка GM от първостепенна важност е Opel отново да излезе на печалба.
„Dacia е голяма работа", казва Нойман. „Този нискоценови сегмент е много интересен". GM определено размишлява в тази насока. По подобен начин Нойман се изказа и в началото на юни.
Opel планира с много нови продукти да си възвърне пазарния дял и заедно със своята дъщерна марка Vauxhall да стане вторият по големина производител на автомобили в Европа, заяви той през юни. Фокусът на Opel трябва да остане върху по-малките автомобили, като например компактната Astra, Corsa или дори по-малкия Adam. Като кола за начинаещи шофьори Нойман си представя и още по-малък модел: „Мога да си представя доста добре една кола с размери под тези на Adam“.
Dacia, румънският производител, който е собственост на Renault, стана най-ценният актив на френския концерн в Европа. Подобно на други производители на автомобили от ниския ценови сегмент, нейният подход се харесва на европейските клиенти, които усещат натиска от високата безработица, бавния икономически растеж и по-тежките съкращения на разходите от страна на правителствата.
През първото полугодие Renault отново спечели от своите по-достъпни модели и увеличи продажбите си в Европа с 18%. Продажбите на хечбека Sandero на Dacia за 6000 лири и струващия 9500 лири джип, които предлагат минимално персонализиране и добавки, за да се поддържат разходите ниски, са се увеличили със 61 на сто през последните две години, докато общият европейски пазар спада.
През 2008 г. брандовете на GM имаха пазарен дял от 10,4% в Европа, докато Dacia, Hyundai и Kia общо имаха 4,9 на сто. Днес трите бранда имат 9,1% дял, докато този на GM е паднал до 7,9 на сто.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?