Френският автомобилен концерн Renault SA е доставил с 3,2 на сто повече автомобили през последната година, след като продажбите на бюджетни коли в Европа компенсират спадналото търсене в Русия и Аржентина, предава Bloomberg.
Глобалните продажби са нараснали до 2,71 милиона леки автомобили и лекотоварни превозни средства спрямо 2,63 милиона година по-рано, заяви базираната в Булон-Биянкур компания днес в изявление. Доставките на бюджетни превозни средства, включително и на бранда Dacia в Европа, са скочили с 5,3% до 1,14 милиона превозни средства.
Renault, третият по големина европейски производител, печели от високото търсене на евтини модели като хечбека Sandero и джипа Duster, както и от навлизането си на нови пазари, което бе насърчено заради икономическите проблеми в Русия и Латинска Америка.
Бюджетната марка Dacia и новият компактен джип Renault Captur помагат на производителя да компенсира бавното възстановяване на продажбите в Европа, където търсенето през 2013 г. удари 20-годишно дъно. Продажбите в Европа възлизат на 54 процента от общите продажби на дружеството, в сравнение с 50 на сто преди една година. Така продажбите в Европа отчитат ръст от над 10% на годишна база, като най-силно е нарастването във Великобритания, Португалия и Испания. Извън Европа продажбите отчитат спад от 5,9%.
Макар че като цяло „търсенето на нови превозни средства остава несигурно", Renault прогнозира, че продажбите ще се повишат отново през тази година, подкрепени от "ускорен продуктов план", предвиждащ пет нови модела да се появят в шоурумите, заяви изпълнителният вицепрезидент на Renault по продажбите и маркетинга Жерон Стол.
Според компанията продажбите за цялата индустрия ще се повишат през 2015 г. с 1 до 2% в Европа и с 2% в глобален план.
"Добра работа за Renault в един труден пазар“, коментира Арндт Елингхърст, базиран в Лондон анализатор от Evercore ISI. „Те успяха да увеличат продажбите като цяло, без да се отказват от ценообразуването, което е това, което инвеститорите търсят. 2015 г. трябва да е по-добра от 2014 г.", добавя той.
Междувременно се появиха спекулации, че френската група, която притежава румънския автомобилостроителен завод Dacia, може да сложи катинар на фабриката в Румъния и да премести дейността си в Мароко на фона на засилването на напрежението между ръководството на фабриката и синдикатите по въпроса за заплатите. За информацията съобщава румънският информационен сайт Ziare, цитиран от БТА.
Румънските служители искат да получават повече пари, но шефовете им твърдят, че ако увеличат заплатите, заводът ще загуби конкурентноспособността си, особено като се има предвид, че служителите в Танжер, Мароко, получават два пъти по-малко.
Медията подчертава, че тъй като дискусиите между двете страни продължават от известно време и все още не се е стигнало до споразумение, властите в Букурещ гледат с безпокойство към бъдещето на групата в Румъния.
Има две възможности: или Renault да прехвърли част от дейностите си в Танжер, или да вземе радикално решение и да се откаже от бизнеса си в Румъния, при което хиляди работници ще останат на улицата, посочва цитираният източник.
Съществува и напрежение между компанията и румънските власти, след като правителството, ръководено от Виктор Понта, отхвърли за момента изграждането на магистралния участък между южния град Питещ, близо до който се намира фабриката на Dacia, и централния град Сибиу.


Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
преди 10 години Ами като не искат да работят европейците по-добре е фабриките да са там, където хората ще се радват, че въобще имат работа.В Европа все повече разглезени европейци карат или на болнични или на социални помощи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години това е добро да !Телевизия и маркетинг :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ми да изнасят! От Румъния в Мароко, от Франция в Мали... Европейските работници ще си взимат заплатите директно от ЕЦБ чрез QE... хехе!На Европа заводи не й требват, тука сички ше работиме в телевизията... хаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Всъщност точно в Русия продажбите на Рено - Нисан растат. И от не само на Лада, а и на Дачия, Рено и Нисан. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Дано румънците успеят да задържат автомобилопроизводството си! отговор Сигнализирай за неуместен коментар