Планираната от Германия автомобилна такса, която да се събира от чуждестранните шофьори, ползващи магистралите на страната, премина през последното парламентарно препятствие, предава DPA. Въпреки възраженията на опозицията Бундесратът (горната камара на парламента) одобри закона, който вече бе одобрен и от Бундестага.
За включването на този план в коалиционния договор настояваше най-малката партия в управляващата коалиция на канцлера Ангела Меркел – Християн-социалистическия съюз. Християндемократите обаче се опасяваха, че контролираната от червено-зелената опозиция долна камара може да препъне текстовете в последните метри преди финала.
Според сега приетото правило всички, които ползват пътищата, ще плащат пътната такса от 2016 г. Ще се издават винетки с различен срок на валидност – за една година, един месец или десет дни.
Министърът на транспорта Александър Добринт заяви, че чрез плана ще бъдат събирани допълнително 500 млн. евро (566 млн. долара) годишно. За тежки луксозни седани таксата ще е около 100 евро на година, за малките кола – около 24 евро. Изключени от таксите са превозни средства от 3,5 до 7,5 тона, като например караваните.
Това е смекчен вариант на плана, който първоначално предвиждаше пътна такса, каквато досега липсваше в Германия, за всички пътища, а не само за магистралите.
За да може проектът да е в съответствие с правото на ЕС, всички германски собственици на автомобили и мотоциклети ще трябва също да плащат таксата. Тъй като в същото време обаче данъците за моторните превозни средства ще бъдат намалени, на нито един германски притежател на автомобил или мотоциклет няма да му се наложи да плаща повече.
Въпреки това обаче Европейската комисия отново заяви, че ще провери внимателно германските планове след окончателното приемане на закона. Европейският комисар по транспорта Виолета Булц изказа неколкократно съмненията си за различното третиране на германските и чуждестранните шофьори. Европейското право не разрешава дискриминация на чужденците.
За въвеждането на винетки или тол такси за чуждестранни автомобили се заговори през ноември 2013 г. в хода на преговорите за сформирането на новия германски кабинет. Държавата ще изисква "адекватен принос от притежателите на нерегистрирани в Германия автомобили", бе записано в текста на споразумението между двата водещи коалиционни партньора – Християнсоциалния съюз (CSU) и Германската социалдемократическа партия (SPD).


Желязков: Демокрацията изисква да чуваме различното мнение, дори когато то не ни харесва
Велосипедистите във Варна с благороден жест към дете
¼ от местата за паркиране в "зелената зона" на Варна са освободени
Oпитват да изтеглят танкера Kairos на пристанището в Бургас
По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Слугинажът на ФИФА към Тръмп опорочава красивата игра (и климата)
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 3
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 2
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 1
Водещ пост в еврозоната дава шанс на Гърция за символична реабилитация
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Песков: Руските власти трябва да бъдат предпазливи на фона на заплахите на Киев
Росен Желязков апелира: Нека протестите да бъдат мирни
Костадинов: Най-доброто за България е кабинетът да падне още днес
"Коледните чудеса на България" е инициатива на 8 граждански организации
Кобрата: Чувствам се най-добрия, чувствам се страхотно