Възможно ли да е продадеш около 400 хил. коли чрез предварителни заявки, но все още да работиш над дизайна на автомобила? При това да планираш старт на производството след най-много 18 месеца? Възможно е, ако се казваш Tesla Motors.
Според информация на Ройтерс Tesla Model 3 все още не със завършен дизайн, след като през миналата седмица главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск е признал това. По думите му до финализирането на дизайна остават шест до девет седмици.
Плановете на Tesla за разширяване на завода във Фримънт, Калифорния, са все още в процес на доразработване, а някои аспекти по процеса със снабдяването и производството на части за Model 3 все още предстои да бъдат решени, заявиха от компанията.
Model 3, чиято очаквана начална цена от 35 хил. долара е по-малко от половината от цената на луксозния седан Model S, има за цел драстичното повишаване на обема на производството и да помогне на компанията в крайна сметка да излезе на печалба.
В миналото обаче Tesla вече пропусна много от ключовите си производствени срокове, включително за старта на Model S и спортния джип Model X - заради проблеми с качеството и доставките.
„Ние в момента сме в процес на оценяване и избор на нашите доставчици за Model 3“, пояснява производителят в подадени до американската Комисия по ценните книжа и фондови борси документи.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск разтърси инвеститорите през миналата седмица с изявлението си, че планира да ускори производството в завода във Фримънт, като целта сега е достигане на производство от 500 хил. превозни средства на година още през 2018 г., две години преди първоначално планирания срок.
Графикът за ускореното производство е "агресивен", заяви анализаторът на Barclays Браян Джонсън в интервю по телефона за Ройтерс. „Приключването на дейността по проектирането, по избора на доставчиците и стартирането на производството в рамките на година и половина не изглежда възможно".
Първоначалният силен ръст на резервациите до 325 хил. броя Model 3 за няколко седмици, всяка придружена от депозит от 1000 долара или евро, може да убеди Tesla да набере допълнителни средства, за да подпомогне финансирането на ускореното производство.
С оперативна загуба от 248 млн. долара за последното тримесечие свободният паричен поток е -466 млн. долара, макар че Tesla намали капиталовите си разходи почти наполовина.
Но компанията заявява в документа до регулатора, че очаква да засили капиталовите си разходи по-през късно тази година и може да вложи над 2 милиарда долара през следващите три тримесечия, включително над 500 милиона долара за старт на производство на батерии за своите автомобили в поделението си в Рино, Невада в края на годината.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали