Нетната печалба на корейския автомобилен производител Hyundai Motor намалява по-бавно от очакваното благодарение на слабата местна валута, която увеличава постъпленията от бизнеса зад граница, съобщава MarketWatch.
Нетната печалба на компанията за периода април – юни е в размер на 1,76 трлн. корейски вона (1,55 млрд. долара), което е с 1,5% по-малко спрямо 1,79 трлн. вона година по-рано. Резултатът обаче е по-добър от очакванията на пазара за печалба в размер на 1,67 трлн. корейски вона.
На оперативно ниво компанията отчита леко повишение, което слага край на серията от понижения през последните осем тримесечия. През трите месеца до юни оперативната печалба на Hyundai Motor нараства с 0,6% до 1,76 трлн. вона спрямо същия период на миналата година, а приходите се увеличават с 8,1% до 24,68 трлн. вона.
Въпреки това анализаторите прогнозират трудно трето тримесечие за автомобилната компания заради по-слабото търсене на големите световни пазари.
Продажбите в Китай, най-големият пазар за Hundai, се подобряват, но компанията очаква втората половина на годината да бъде по-трудна, което помрачава перспективите за изпълнение на заложената цел от 5,1 млн. продадени автомобила в световен мащаб.
По-добрите резултати през второто тримесечие се случват в момент на стачки, посочва още MarketWatch. Миналата седмица служители на компанията обявиха стачка с искане за по-високи заплати за пета поредна година, с което спряха за няколко дни производството на някои от най-големите заводи.
В същото време потребителите преместиха предпочитанието си от седаните от среден клас като Sonata и компактните седани Elantra към по-големи джипове и лекотоварни автомобили.
Hyundai обяви, че планира да увеличи производството на спортни автомобили като кросоувъра Tucson в заводите си в Китай и САЩ, за да отговори на нарастващото търсене за офроуд превозни средства.
Петият по големина производител на коли по продажби, като се вземе предвид и дъщерната ѝ компания Kia Motors Corp., търси начин да насърчи бизнеса си в Китай, след като продажбите там паднаха през последната година за първи път от 2007 г. насам.
Забавянето на втората по големина икономика в света оказа влияние и продажбите в Китай са се понижили със 7 на сто. На други развиващи се пазари също е бил отчетен спад на продадените коли, докато в САЩ, ЕС, Корея и Индия е отчетен лек ръст.
Общата печалба за 2015 г. е била 6,4 трлн. корейски вона, като е най-ниската от 5 години насам.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?