fallback

Продажбите на нови автомобили в България с ръст от 14,7% през септември

Volkswagen продължава да губи пазарен дял, макар и да остава лидер в ЕС

15:26 | 14.10.16 г. 3
Автор - снимка
Създател

Пазарът на нови автомобили в България отчита силен ръст през септември. Продажбите са са се увеличили с 14,7% на годишна основа до 2 147 броя.

Румъния обаче е държавата от ЕС с най-голям скок (62,7 процента) до 9 361 автомобила, сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA).

Като цяло за ЕС продажбите на нови автомобили са нараснали със 7,2 процента на годишна основа през септември, достигайки рекорд за съответния месец до малко над 1,455 млн. превозни средства.

„По обем този резултат бележи най-силния септември до момента", отбелязва асоциацията.

Продажбите на нови коли се следят внимателно като индикатор за икономическото здраве. В ЕС те се понижиха рязко след световната финансова криза от 2008 г., но от септември 2013 г. вървят нагоре, с изключение на настъпилия обрат през юли тази година, припомня DPA.

Във водещите автомобилни пазари продажбите на автомобили са нараснали съответно със 17,4 процента в Италия, с 13,9 процента в Испания и с 9,4 процента в Германия, която е и най-големият пазар в блока. Във Франция увеличението е само 2,5 на сто, а във Великобритания - 1,6 на сто.

За периода януари-септември европейският автомобилен пазар отчита растеж от 8 процента на годишна основа до над 11,243 млн. продадени коли. В България повишението за периода е 9,5 процента до 18 709 продадени автомобили, а за северната ни съседна растежът отново е по-голям - от 19,6 на сто до 67 997 превозни средства.

Сред отделните марки най-добре се представят Fiat Chrysler и Renault с големи двуцифрени увеличения, както и премиум брандовете Daimler и BMW. Volkswagen, който още е под натиска на емисионния скандал, е само с 5-процентов растеж, а PSA Peugeot дори отчита спад . За първите девет месеца на годината групата Volkswagen остава лидер в ЕС с 23,8-процентов пазарен дял, който обаче бележи понижение спрямо 24,9 процента за същия период на 2015 г., допълва DPA. Peugeot и Renault си поделят второто място с по 10 процента. Ford заема четвърто място по продажби с дял от 7,1 процента на пазара, следван плътно от Opel с 6,8 процента.   

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:07 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още