Европейските автомобилни производители BMW, Daimler, Porsche и Audi, както и американската Ford, ще изградят европейска мрежа от зарядни станции за електромобили, става ясно от съвместно съобщение на компаниите.
Плановете предвиждат изграждането на 400 станции за бързо зареждане (CCS) в цяла Европа до 2020 година. Строителството на първите ще започне през следващата година.
Компаниите ще бъдат равноправни партньори в съвместното предприятие, което ще изгради мрежата от зарядните станции. Компанията ще бъде отворена и към нея могат да се присъединяват и други регионални партньори, става ясно от съобщението.
Участниците в проекта не дават повече подробности къде ще бъдат разположени зарядните станции, нито и относно обема на инвестициите за реализацията на идеята.
С това „безпрецедентно сътрудничество“ ще бъдe гарантирано, че зареждането на електромобилите ще бъде също толкова удобно, както и на конвенционални автомобили на бензиностанция. От компаниите се надяват още, че тяхната инициатива ще насърчи мобилността на електромобилите, а съответно и увеличаването на броя на тези превозни средства в Европа.
От Daimler и Volkswagen Group, от която част са Audi и Prosche, припомнят, че залагат именно на електромобилите в своите планове за развитие през следващите години.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 9 години Значи до 80% или 35КВч трябва да влязат за 20 минути. Което е близо 100КВ трябва да се подават към батерията. Доста си е. Като 10 зареждат в един момент - това е 1 МВ. И пак се чака 20 минути поне. 3 коли правят опашка която ще свърши за 1час. Ако пък още дойдат става трагична ситуацията със зареждането. Ако пък искаме да се чака 5 минути.. трябва да умножим мощността по 4... поне. И да се молим да не гръмне батерията ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И последно: ако една батерия (обещана от прословутата Тесла) има 100 КВч, това са 22 лв. (допускаме, че зареждаш денем) за тези пари може да заредиш между 11 и 13 л. дизел, което при същите парникови условия, при които Тесла обещават 500 км ти дава (на дизел) около 350 км пробег. Не искам да споменавам, че батерията след първата година губи значителна част от капацитета си и самата нейна цена за подмяна... Не съм против електрическите коли, но са още твърде незрели като технология. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Е не го пуска, но:1. Батерията се брои за заредена, ако е достигнала 67% заряд2. От 10% до 67% заряд се постига за около 15 минути (57% за 15 минути)3. От 67 до 80% - още 6 минути, демек средно общо около 3.3% на минута 4. От 80 до 85 % е "значително по-бавно", а до 100% трае още час и половина,5. Това е при макс. капацитет 43КВч от 47КВч, демек 90% КПД... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Sobald die Batterie etwa 67 % Ladung erreicht hat, regelt die Lades отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Повече по темата тук:https://de.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_SystemМежду другото пише:Sobald die Batterie etwa 67 % Ladung erreicht hat, regelt die Lades отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години При 100 КВч капаците, за да заредиш за 2 мин. ще ти трябват 3 МВт само за 1 колонка. Ако са 20 колонки, това са 60 МВт. Не знам дали си даваш сметка за какво става дума. 3 МВт дори при 230 в. стандартно мрежово напрежение (това само за пример) са едни 13'000 ампера ток ! Този, дето е писал, вероятно е завършил техникум по готварство или библиотекарския, а може би Пернишкият Университет за Технологии Компютри и Архитектура.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Някой беше писал, че зареждането се извършва до 2 минути. В самата статия се споменава за сравнимо с това на бензиностанция. Така че 20 минути явно са прекалено. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години 400 станции за бързо зареждане. Ако допуснем, че работят в часовете от 6 до 21, както и че всяко зареждане ще трае 20 минути, също и че имат по 20 "колонки", капацитетът им е 360'000 коли на ден. Само в Германия има около 45 млн !!! автомобила, т.е. тези зарядни нямада покрият и 1% от колите само на Германия. За мощността - отделна тема. отговор Сигнализирай за неуместен коментар