Автомобилната промишленост е не само предприятията, в които се произвеждат автомобили, но също така много малки заводи и фирми, доставящи различни компоненти. Именно те ще бъдат поставени под сериозна заплаха за бъдещето си, след като големите производители в Германия - BMW, Daimler и Volkswagen, обявиха, че ще пренасочат усилията си към електромобилите, съобщава Deutsche Welle.
Според информацията, тежки времена очакват заводите, произвеждащи мотори, както и компании, специализирали се в направата на бутала, гарнитури, изпускателни системи и скоростни кутии. Според професор Фердинанд Дуденхьофер от Университета Дуисбург-Есен, работните си места могат да загубят повече от 75 000 души от този сектор.
На свой ред Институтът за автомобилна промишленост (IFA) твърди в свое проучване, че около 30% от малките и средни фирми в бранша ще бъдат разорени, а над 100 000 души ще останат без работа до 2025 г. Главната причина е, че за направата на един електромотор са нужни 5 пъти по-малко детайли, отколко при двигател с вътрешно горене, което на свой ред води до намаляване на работната ръка.
Експертите са на мнение, че проблемите могат да бъдат решени в някаква степен, ако големите концерни се ориентират към направата на заводи за производство на батерии в Германия. Те обаче признават, че това ще бъде много трудно, тъй като като цяло "Германия е проспала разработката и производството на батерии за електромобили".
"Volkswagen предпочита да купува литиево-йонни батерии от този, който ги прави най-добре. За съжаление германските автомобилни компании, пропуснаха този процес", признава и изпълнителният директор на Volkswagen AG Матиас Мюлер.
Още подобни новини четете в Automedia.bg!


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
преди 9 години 5 пъти по-малко детайли и работна ръка , а по-скъпа крайна цена !? Супер бизнес ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години така си е, дори за повече работни места най-добре да се изхвърлят от заводите всякакви автоматизации, механизации и всичко да се прави на ръка....абе ка ви ги раждат кратуните тия анализи и какво изобщо казвате с такива прозрения?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар